مرزهای زبان پارسی (۸۰۰-۱۹۰۰ ترسایی)

۱۰ عقرب (آبان) ۱۴۰۱

 

برای خواندن این کتاب به شکل پی دی اف، به اینجا اشاره کنید.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

عبدالطیف فرزام 04.11.2022 - 17:47

 با سلام و درود خدمت دکتر صاحب لعل زاد؛
من مشوق مطالعه در حوزه تاریخ و فرهنگ تاجیکان هستم و همیشه این مسئله را دنبال می کنم و یک مقاله علمی نیز تحت عنوان فرهنگ و تمدن تاجیکان در مجله علمی دانشگاه تخار به چاپ رسانیدم. صفحه های مجازی شما را همیشه تعقیب می کنم نوشته ها و چشم‌انداز علمی تان را دقیق مطالعه و بررسی می‌کنم.

Kamil Hussain Rezaee04.11.2022 - 11:10

 زبان دری زبان مولانا و زبان تمدن است.

سعادت الله 04.11.2022 - 09:16

 سپاس از فعالیت های سازنده تان

Monir04.11.2022 - 08:02

 درود بر آموزگار بزرگ لعل زاد

عبدالوارث نوری04.11.2022 - 07:57

 می خواهم به شکل اساسی در مورد گرامر و وجه افتراق زبان فارسی با دیگر زبان ها و اینکه فارسی دری به گفته دشمنان این فرهنگ و تمدن تفاوت دارد یا خیرمطالعه کنم و بدانم

شاهین02.11.2022 - 22:56

  درود برشما بزرگوار، این متن و نبشته را تا جایی خواندم مگر سخن اینجاست که زوال زبان پارسی به ملی بودن است مگر در کشور ما زبان پارسی حتی زبان ملی هم گفته نمی شود. هنگامیکه یک گزارشگر از یک پشتون با زبان پارسی می پرسد سپس در پاسخ همین زبان پارسی به زبان پشتو برمی گردد. و این ملی بودن زبان پارسی را نشان نمی دهد. چون سویه ای زبان پارسی و پشتو در یک سطح برابر می شوند. دو زبان در برابر هم رقابت می کنند. پشتون ها حق دارند که سر زبان خود کار کنند. اگر ازشان با زبان انگلیسی پرسان شود سپس با زبان انگلیسی پاسخ می دهند.
سخن اینجاست:
اگر کسی بخواهد که زبان پارسی را بیاموزد آنهم در کشور ما سپس ماستری و دکتورای خود را در زبان پارسی از کجا بدست آورده می تواند؟ به نگرم بیرون از کشور ما ؟؟؟
من می خواهم زبان پارسی را به سطح آکادمیک ( همان باغ آتن یونان ) بیاموزم سپس کجا بروم؟
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



دکـتـور لـعـل زاد