تسلیت نامه به مناسبت وفات محمد اسماعیل اکبر

۹ قوس (آذر) ۱۳۹۴

وفات شادروان محمد اسماعیل اکبر، شخصیت مبارز و نستوه کشور را که از پنج دهه بدین سو در قضایای داغ سیاسی کشور عملاً سهیم بود – به نمایندگی از بخش روشنفکران، متنفذین، دهاقین و اشخاص تهی دست ولایت بدخشان به خانواده محترم، دوستان و عزیزان که در سوگ آن پاکیزه مرد نشسته اند، اظهار تسلیت نموده، وسیلتاً تالم و سوگ عمیق خویش را بدین مناسبت ابراز می نمایم.

محمد اسماعیل اکبر در آوان جوانی با پای پیاده، مانند سایر ابرمردان مبارز وطن به تمام روستا ها، کوهپایه ها و کوره راه های ولایت بدخشان، تخار، کندز و دیگر ولایات شمال کشور بخاطر تحقق اهداف مقدس انسانی رسالتمندانه سفر نموده و از سفره های دهاقین وطن یکجا با انها تلخان شیرین و خمیری، نان جوین و ارزنی نوش جان نموده، درد ها و رنج های بی کران مردم را عملاً لمس و راه رهایی آنها را تجسس می نمود.

محمد اسماعیل اکبر بخاطر داشتن اهداف انسانی در هر رژیم که گذشت، تحت پیگرد و تعقیب پلیس رژیم بود و نیز چندین بار زندانی گردید.

محمد اسماعیل اکبر نویسنده و اندیشمند خوب شرایط و وضعیت فعلی کشور بود. پژوهش ها و تحقیقات مذکور در راستای حقایق تاریخی، اجتماعی و سیاسی در مطبوعات و رسانه های کشور در حدود بازتاب یافته است.

سرانجام با وجود این‌که بنا بر پارۀ از عوامل، روابطش را با دوستانش محدود نموده بود، یار و دوست همیشگی ما به تاریخ 8 آذر (قوس) 1394 به ابدیت پیوست.

انا لله و انا الیه راجعون

عطاالله کریم







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

داکتر نوشین کهر 24.01.2017 - 06:23

  مرد قلم و سیاست روحت شاد باد.
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



عطاالله کریم