اعدام و مجازات مجرمان یک امر شرعی و ملی است

١١ جوزا (خرداد) ١٣٩٢

باید رییس جمهور آنرا عملی و دوامدار سازد

                                                             

افغانستان  کشور اسلامی ودین اکثریت مردم افغانستان هم اسلام است .قانون اساسی و تمام قوانین نافذه در کشور ما هم از اساسات وموازین اسلامی ملهم میباشد که هدف ومحتوای تمام این قانون ها ،آسایش وآرامی مردم افغانستان بوده که باید بر بنیاد آن عدالت اجتماعی در کشور ما تامین گردد وآن افراد ,اشخاص وحلقه ها وگروهای که برخلاف نصوص ومواد این قوانین وبرخلاف نظم وامن عامه با ارتکاب جرایم وجنایات گوناگون عمل وآنرا برهم میزنند، باید که جزا های شان تعین وپرونده های شان بزودی تکمیل گردد.و آنانیکه جرم های شان سنگین وشنیع میباشد، باید دادگاه فیصله ی اعدام راصادر ورییس جمهور آنرا توشیح وحکم ها بصورت فوری باید عملی گرددتا تبهکاران,قاتلان ومجرمین سازمان یافته وحرفوی به کیفر اعمال زشت وضدبشری شان برسندوبدانند که: «هرکه کشته باشد کشته میشودوهرکه بکشدوبه ناحق وظلم قتل وغارت وآشوبگری کند او هم باید کشته شود.واین پند بزرگی برای دیگرمجرمین وآشوبگران میباشدومظلومان هم به دولت باورمند میگردند که قوانین عملی میگرددوتبهکاران بی کیفر نمیمانندواین ویژگی دولت وحکومتی است که بر بنیاد قانون اساسی حکومت میکندودولتی که برای مردم خدمت میکند خودراخدمت گار مردم ،غم خوار مردم وطرفدار مظلومان ومحرومان جامعه میباشد.زیرا چنین دولت ها وحکومت هارا دولت دموکراتیکمیدانندکه ازبین مردم برخاسته وازسوی مردم برگزیده شده است. مجازات مجرمین وصدور حکم اعدام بالای آنان درحقیقت یک امر شرعی وفرض است که خدواوند عادل آنرا دستور داده وهدفش ((مساوات)) وبرابری میباشدکه درجوامع بشری بویژه جوامع اسلامی که: که دین اکثریت مردم آن دین اسلام باشد.»

طوریکه ما در سوره بقره درآیه 10چنین میخوانیم:« وهنگامیکه گفته شود که فساد مکنید درزمین، گویند جز این نیست که ما اصلاح کارانیم.» واین شیوه کارکردها واستدلال چوبین وبیپایه تمام تبهکاران دینی واجتماعی میباشدکه ترور ودهشت افگنی مینمایند، آدم وکودک می ربایند,دزدی وغارتگری میکنند ,رشوه میگیرند,اختلاس وکلاه برداری میکنند.زمین ها وبیت المال را غصب میکنند,بدختران وزنان باخشونت رفتار وتجاوز حیوان صفتانه میکنندوکوتاه سخن که فتنه وفساد میکنندومردم افغانستان را برای همیش در تنگنای زندگی گیر وبه محاصره میکشانند که این همه جنایات را ما طی 12 سال اخیر باوجوددولتی بنام((انتخابی)) ملی ودموکراتیک وبا حضور هزاران سرباز خارجی ونهاد های مدافع صلح وآزادی وموجودیت صد ها حزب سیاسی به چشم سر دیدیم ومیبینیم که چگونه باند های تروریست وقاتل,طالب,گلبدین,حقانی وباندهای قاچاق وشبکه های آشوبگردرکشور ما گستاخ وگستاخترشده وبه ارتکاب جرم وجنایت روزمره مبادرت میورزندودلیل آنست که جناب حامد کرزی در برابرخداوند عادل ومردم مظلوم وبید فاع افغانستان مسوول است تا هنوز حکم اعدام  بیش ازسه صدتن از تبهکاران را که دادگاه کشور فیصله کرده است، توشیح نکرده که مسلماً عوامل جواسیس خارجی وابسته به این تبهکاران، مانع آن میگردندکه رییس جمهوراز صلاحیت ملی ومسولیت دینی واجرایوی خود کاربگیرد ولکه های ((بدنامی)) دولت فا سدوحامی((مفسدین))گوناگون را ازدامان خود وجامعه ی عذاب کشیدۀ ما پاک کند، چنانچه تا مجلس سنای افغانستان این صدای مردم را بلند، کردندکه باید حکم اعدام واشد مجازات مجرمین ادامه پیداکند، بویژه زمانیکه قضات با شهامت ولایت هرات آدم ربایان بیرحم وحیوان صفت را محکوم به اعدام کردند ورییس جمهور با ((شهامت)) حکم اعدام را توشیح کردندوآفرینی وشاد باش از مردم شنیدند، زیرا خداوند بزرگ وعادل((قصاص)) را حیات برای صاحبان خرد خوانده است، بخاطریکه تبهکارن ویرانگر وفتنه ساز، افزون برینکه مرتکب شنیعترین عمل، یعنی جرم قتل میگردندفساد وفتنه گری را دربین انسان ها گسترش میبخشند ومانع تطبیق احکام الهی ,هدایات حضرت رسول اکرم(ص) گردیده وبراعمال زشت خود صحه گذاشته وحتا منافقانه به آن توجیه دینی وشرعی میکنند که خداوندنیز پرده ازرویشان برمیداردو به ما وکلیه شهروندان مسلمان آگاهی وهوشیاری میبخشدچنانکه درهمین سوره بقره میخوانیم: (( آگاه باشید هرآینه ایشانند فساد انگیزان ونمیدانند(شعورندارند) » ومامیبینیم که این بیشعور ها به فسادواشوبگری,انتحار,مینگذاری,قتل وآدم ربایی مبادرت میورزندواولیای شیطان صفت وجلاد آنان از رسانه ها درپاکستان ولندن این همه تبهکاری هارا تایید وحتا باکمال بی حیایی به آن مباهات هم میکنند وازکشتار مردم وویرانی کشور ما لزت میبرند. همچنان ما درسورۀ بقره آیه ی 178 درقرآن عظیم الشان میخوانیم: ((ای مومنان فرض کرده شد برشما قصاص(مساوات) درباره کشتگان )) مفسرین کرام دراین مورد میگویند : یهود وعرب در دوره جاهلی قواعدی وضع نموده بودندکه بر طبق آن شخص آزادی را از طبقات پست می بود بجای غلام شرفأ ومرد رابجای زن  ودو شخص آزاد را درعوض یک شخص آزاد قصاص مینمودند .لذا خداوند عادل درین آیه مبارکه فرمود که: ((ای مومنان برشما درباره کشتگان برابری ومساوات را فرض گردانیدیم» ومعنای لغوی قصاص مساوات است. قانونی که شما وضع کرده اید که میان شریف ووضیع امتیاز مینهید، اساساً لغوه است، مردم درزندگی برابر اند بینوا باشند یا امیر شریف باشند یا وضیع ,دانشمند باشند یا بی دانش ,جوان باشند یا سالخورده یا کودک، تندرست باشند یا بیمار , مختصر سالم الاعضا یا کور ولنگ  هیچگونه تفاوتی ندارد.واینکه درصدورحکم اعدام ومجازات تبهکاران گوناگون فروگذاشت , تعلل یاروز گزرانی صورت میگیرد . درحقیقت پامال نمودن صریح حقوق مظلومان متضررین ومردم بیچاره وبی دفاع افغانستان میباشد ومخالف آشکار با نص آیه مبارکه خواهد بود که دربالا آنرا به خوانش گرفتیم  ویا بگفته شاعری : ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمگاری بود برگوسفندان.که نباید مسایل قومی ,سمتی,زبانی,سیاسی ویا شرکت((منافع))غیرمشروع شخصی وخانوادگی  ویاملحوظات تطمیع مانع تطبیق احکام عادلانه خداوند وتطبیق احکام قانون اساسی ودیگر قوانین نافذه ی کشور ما وحتا منشور واعلامیه جهانی حقوق بشر وسازمان ملل متحد گرددوباید که هرچه زودترتبهکاران ,قاتلان حرفوی ,خرابکاران را وحتا جاسوسان خارجی که ((منافقانه)) وفتنه گرانه برضد تامین صلح وثبات کشورما ,آرامش وامنیت جامعه ی ما وحتا تامین وحدت ملی کشور ما بشیوه های مختلف نقب گذاری میکنندبایدهرکدام به اندازه ((جرم))مرتکب شده مجازات گردند ودیگر نباید به قاتلان مردم افغانستان وویرانگران کشور ما ترحم ویا گذشت مصلحت آمیزصورت بگیرد، زیرا اعدام جنایت کاران امری است شرعی وختم کننده ی فتنه ،آشوب واصلاح مفاسد اجتماعی.

در غیر آن همانگونه که طی 12 سال گذشته بالای این قاتلان « مفسدین فی الارض» ترحم و شفقت آمیز ضد شرعی و ضد حقوق بشری صورت گرفته است و این کار سبب بی حیایی کامل شان در تداوم ارتکاب جرایم گوناگون گردیده است، هنوز هم بی حیا و جانی تر میگردند ، که حتا زندان هم بالای شان تأثیرنمی کند و « توبه » نمی کشند که مسلمان پاک و با ایمان و به افراد مصلح ونیکو کاری مبدل گردند که « قرین رحمت الهی » گردند .







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



عبدالحی مرام