اعلان فاتحه در لندن بخاطر شهادت محمد رسول محسنی

١٠ جوزا (خرداد) ١٣٩٢

اعلان فاتحه بخاطر شهادت محمد رسول محسنی یکی از نخبگان جهاد و مقاومت افغانستان درلندن
انالله وانا الیه راجعون
 

 

هموطنان استان بغلان درهمسویی با نهادها و شخصیت های فرهنگی و سیاسی مقیم بریتانیا با برگزاری مراسم فاتحه از شهادت مظلومانهء محمد رسول محسنى رئیس شوراى ولايتى ولايت بغلان و جمع از یاران و مردمان بيگناه آن ولايت كه در يك عمل جنايكارانه انتحارى و تروریستی به تاریخ سی ام ماه ثور همین سال در این ولایت به شهادت رسیدند، تجلیل به عمل می آورند.

حضور و اشتراک هموطنان با احساس مقیم بریتانیا در این محفل جهت حرمت نهادن و ارج گذاری به فداکاری های این رزمنده گان  راه آزادی و عزت از وجایب دینی و مسوولیت ملی هر هموطن به شمار می رود.

 

آدرس و زمان:

Afghan Hounslow Mosque

531 Staines Road

Hounslow

TW4 5DP

 

مسجد آنسلو، لندن، بریتانیا  روز یک شنبه،  تاریخ  02/06/2013

ساعت 11:00 الى 13:00 بعد از ظهر

شماره های تماس:  07424513307 ، 07721571561، 07450081657







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

محمد طا هر18.03.2014 - 17:19

  ""جهاد ومقاومت"" زندگی بی تاب و تب سودای خامی بیش نیست شعلة بی خاصیت، پرواز نامی بیش نیست خون نسازی دل اگر ای غنچه در گلشن ترا گل شدن یک آرزوی ناتمامی بیشن نیست گرمی و مهر و صفا گر زآفتاب آید برون زندگانی ها همواره ز انقلاب آید برون انقلاب است آنکه می خیزد از آن بوی حیات آن چنانی که زگل عطر و گلاب آید برون

محمد طا هر میرزای06.03.2014 - 18:29

  زنده گی نامه شهیدمحمدرسول محسنی محمد رسول محسنی فرزند محمد محسن در سال 1349 در ولسوالی ده صلاح ولایت بغلان تولد شد. در١٤ سالگى در صف جهاد و تنظيم جمعيت اسلامی پیوست .بعد از پیروزی مجاهدین، به حيث قوماندان کندک تانک غند 507 فرقۀ بيست بغلان مقرر گرديد.محسنى در وقت مقاومت در جنگ با طالبان نقش مهم داشت ودر سال 1388 نامزد شورای ولایتی شد و تا زمان شهی شدنش، درين سمت کار ميکرد.

محمد طا هر10.02.2014 - 14:34

  وافعاشهادت قهرمانان وجهادپرورمردم غیورافغانستان خصوصامردم ولایت بغلان یک ضایعه بزرک می باشد مجاهدین ومقاومت ملی علیه مزدوران بیگانه: در سال 1376 طالبان بر کابل مسلط شدند حکومت پاکستان وحامیان بین المللی طالبانیزم فکر تسخیر همه افغانستان و جابجای حکومت دست نشانده شانرا داشتند که در کنار آن منافع دراز مدت خویش دست یابند اما مقاومت ملی در محور پروفیسور ربانی ریس جمهور وقت واحمد شاه مسعود شهید معاون ری جمهور وبزرگترین فرمانده نظامی ونامدار وتعدادی از شخصیت ها از اقوام مختلف افغانستان شکل گرفت وتا سقوط اداره طالبان این مقاومت فراگیر شد ودر نتیجه سازمان استخباراتی پاکستان با کوشش های متواتر نتوانست مقاومت را نابود ساخته وحکومت دلخواه خویش را در افغانستان مستقر سازد. بعد ا ز شهادت احمد شاه مسعود در نهم سپتمبر وحمله گروه القاعده در یازدهم سپتمبر 2001 به برج های تجارتی نیویارک، امریکا مصمم شد که طالبان والقاعده را از افغانستان نابود کند حملات هوایی امریکا موثریت کامل نداشت که به نابودی طالبان والقاعده بانجامد، نیروهای مجاهدین ومقاومت گران با حملات پیگیر زمینی ضربات اساسی را جهت نابودی طالبان وارد نمودند. مجاهدین موفق شدند دوباره به کابل مسلط شوند اما مقاومت گران ارمغان بزرگتری را به تاریخ پرفراز ونشیب سرزمین خویش تقدیم کردند رهبران مقاومت به اجماع بین المللی که متضمن صلح وامنیت در کشور گردد احترام گذاشته برای اولین بار درتاریخ افغانستان پروفیسور ربانی ریس جمهور وقت قدرت را به شکل مسالمت آمیز وبدون خون ریزی به حامدکرزی ریس جمهوری فعلی افغانستان انتقال نمود. متاسفانه بعد از نه سال حاکمیت حامد کرزی اوضاع امنیتی هر روز بد تر میگردد وآینده افغانستان در هاله ای از ابهام باقی است. نقش مجاهدین در حکومت فعلی: میرزای ازولسوالی خوست ولایت بغلان
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



لطف الرحمن رحیمی