سخنی با آقای گلبدین حکمتیار!

١٧ میزان (مهر) ١٣٩٠

سلام به خوانندګان ارجمند،

ګلبدین حکمتیار بروز هفتم اکتوبر۲۰۱۱ میلادی  پيامی را  در کابل پرس نیز منتشر ساخته است .

من به چند نکته از سخنان وی در این جا اشاره می نمایم .

سخنی با  آقای ګلبدین حکمتیار !

سراپا ی پیام اقای ګلبدین حکمتیار در باره هفتم اکتوبرو حضور نظامی ایالات متحده امریکا وناتو و بیشتر از چهل وهشت کشور دنیا درده سال اخیردر افغانستان را همه در کابل پرس خواندیم و اینکه کی چطور برداشت نموده و برخورد مینماید – یا نمی نماید – این برمیګردد به برداشتهای متفاوت همان فرد.

من برای شما از میان همه ای نامه ای که بنام ګلبدین حکمتیار در کابل پرس منتشر شده است – در دومورد مطالبی به اختصار مینویسم . نخست ببینیم که ګلبدین حکمتیار بعد از آسمان ګفتن و ریسمان ګز کردن  چه نوع در سفته است ؟

  بخشی از نامه ای که بنام ګلبدین حکمتیار به زبان پشتو نوشته شده است ومخاطب اش دولت امریکا میباشد، چنین است:

«كوم حكومت چي تاسو په كابل كي جوړ كړى د غلو، جنگي جنايتكارانو، مفسدينو، ملي خائنانو او وطن پلورونكو اډه ده، په فساد او اختلاس كي تر ستوني غرق دي، ملت ترې كركه لري، د هېواد له ادارې عاجز دي، كه نن تاسو ووځئ سبا به دا حكومت نسكورېږي»

برگردان به دری:

"حکومتی را که شما در کابل ساخته اید حکومت دزدان، جنایتکاران جنگی، مفسدان، خاینین ملی و وطنفروشان است که تا گلو در فساد و ا ختلاس غرق است، ملت از آن نفرت دارد و از ادارۀ مملکت عاجز است. امروز اگر شما بروید فردا این حکومت سقوط میکند."

 

آقای ګلبدین حکمتیار!

خوبی خودت نسبت به:

آنها یی که به ګفته خودت «دزد – جنایت کاران جنګی – مفسدین – خاینین ملی ووطن فروشان اند و در اختلاس تا به ګلو غرق میباشند و از اداره نمودن مملکت عاجز میباشند» در کجاست؟

مګر خودت میتوانی یک خوبی را نشان بدهی که نسبت به آنها متمایز باشی؟

از زمانی که عضو در اتحادیه عمومی محصلان در دانشگاه کابل وجز هیات اجراییه اش بودی واززمان کشتن وبه شهادت رسانیدن سیدال سخندان در سخنرانی ومیتینګ قانونی وعلنی در ۲۹ جوزای سال ۱۹۷۲ تا  حال خودت  پیوسته به جنایت – فساد – خیانت ملی ووطن فروشی سراپا غرق میباشی وچنان جلوه میدهی که ګویا ترا نمی شناسند .

وقتی که ګلبدین حکمتیار از زندان به امر واجازه موسی شفیق رها ګردید و به پاکستان دردامن  ذوالفقار علی بوتو  و آی اس آی پناه برد از همان زمان تا بعد از کودتای محمد داود در ۲۶ سرطان ۱۳۵۲ خورشیدی  و سروسامان دادن حمله نظامی و فرستادن جوانان نهضت اسلامی  به کشتار ګاه زیر نام پیش در آمد کودتای جنرال مستغنی در شب جشن ۲۶ سرطان تا کودتای هفتم ثور ۱۳۵۷ خورشیدی و از کودتای هفت ثور تا همکاری با حفیظ الله امین و بعدن همکاری با کا جی بی و فرستادن نامه برای همکاری با دستګاه های امنیتی افغانستان و شوروی (نامه ګلبدین حکمتیار با امضایش  قبلن منتشر و افشا شده است) وهمکاری در کودتای شهنواز تنی با همصنفی اش  آصف شور و سرانجام سنګر ګرفتن در سال ۱۹۹۲ میلادی در چهار آسیاب کابل  و با زبان راکت وګلوله به مردم کابل سخن ګفتن و درګرفتن جنګ های ګابل که باعث کشته شدن بیشتر از شصت وپنج هزارانسان کابلی کردید و یکی ازطرف ها وعاملین جنګ حزب اسلامی ګلبدین بود ـ (صدای تیلفونی ګلبدین حکمتیار تا هنوز موجود است وهمه میتوانند بازهم از راه  "یوتیوب" بشنوند). ازهمان زمان تا حال پیوسته در جنایت سهم دارد و جز خاینین ملی بشمار میرود .

ګلبدین حکمتیار از زمان آمدن در کابل به عنوان صدراعظم و بازهم راکت پرانی بسوی کابل وتا آمدن طالبان و سرانجام تا لشکرکشی  امریکا در هفتم اکتوبر ۲۰۰۱ میلادی – همیشه و پیوسته با سی آی ای  امریکا ودولت های اروپایی  در ارتباط بوده است . از سال ۱۹۷۹ تا سال ۱۹۹۲ میلادی زیادترین پولها واسلحه وامکانات را ایالات متحده امریکا وکشورهای ناتو ومتحدین اش برای حزب اسلامی ګلبدین از کانال آی-اس-آی ګسیل داشته است که اظهر من الشمس است ومیباشد.

پس آقای ګلبدین حکمتیار اجازه ندارد تا اکت ملی بودن و غیر خاین بودن وغیر جنایت کار بودن را بکند.

کلبدین حکمتیار!

به هررنګی که خواهی جامه ميپوش

من از طرز خرامت میشناسم

 

حکمت یار در پایان نامه اش مینویسد که:

«زه د افغان ولس په استازيتوب تاسو ته وايم: كه له افغانستانه د باعزته وتلو لار لټوئ موږ مو مرسته كولى شو خو كه د جنگ په دوام ټينگار كوئ نو پوه شئ چي زموږ حوصلې اوچتي دي، په جنگونو او د مصيبتونو په گاللو كي پاخه شوي يو او اوږده جنگ ته چمتو يو، ښه پوه شئ چي له وتلو پرته بله د حل لار نشئ موندلى.

ژوندي دي وي مجاهدين. مړه دي وي بې رحمه اشغالگران.

حكمتيار، افغانستان»

برگردان به دری:

«من به نمایندگی از مردم افغان به شما میگویم که اگر راه خروج با عزت از افغانستان را پیش بگیرید ما به شما کمک مینماییم. اما اگر به دوام جنگ تاکید کنید پس بدانید که حوصلۀ ما زیاد است. ما در دامان جنگ ها و مصیبت ها پخته شده ایم و برای یک جنگ دراز مدت آماده استیم. خوب بدانید که به جز از رفتن شما راه حل دیگری پذیرفتنی نیست.

زنده باد مجاهدین. مرگ بر جنایتکاران بی رحم.

حکمتیار، افغانستان»

 

من به صراحت مینویسم که ګلبدین هیچګاه حق ندارد و اجازه ندارد تا بنام مردم افغانستان سخن بګوید .

حتی بسا از اعضای حزب اسلامی به ګلبدین اجازه نمیدهند تا بنام ونمایندګی شان ګلبدین حکمتیار سخن بګوید .

من از خوانندګان میپرسم!

آیا شما به ګلبدین حکمتیار اجازه میدهید تا بنام ونمایندګی شما سخن بګوید؟

باقی سمندر

یاد داشت:

من مقالۀ جداګانه ای در مورد هفتم اکتوبر نوشته ام که بخشهایش در کابل پرس، فیس بوک و خراسان زمین نیزمنتشر شده است.

 

داود عابدی نماینده حزب اسلامی در برنامه زهره یوسف - 4

http://www.youtube.com/watch?v=xJzcVCSoYME







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

عايشه03.06.2023 - 10:53

 نه خير ما اجازه اين را نه ميدهيم گلبدين يك قاتل است

طارق حنیف15.10.2012 - 06:52

  آیا شما به ګلبدین حکمتیار اجازه میدهید تا بنام ونمایندګی شما سخن بګوید؟ در مقابل سوال تان باید بګویم، بلی به حکمتیار وهرکس دیګر که آزادی افغانستان را بخواهد، نماینده واقعی مردم افغانستان می باشد.
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



باقی سمندر