تسلیت نامه و فراخوان شماری از فرهنگیان افغانستان در بریتانیا به مناسبت شهادت پروفیسور برهان الدین ربانی

٣٠ سنبله (شهریور) ١٣٩٠

 

به مناسبت رویداد خونین و شهادت جانگداز پروفیسوربرهان الدین ربانی رئیس شورای صلح افغانستان، رئیس جمهور پیشین، رهبر و موسیس جمعیت اسلامی افغانستان!

 

حوالی ساعت شش عصرروزسه شنبه 20 سپتمبر 2011 میلادی، استاد ربانی رهبر مجاهدین افغانستان از سوی طالبان مزدور و عوامل داخلی و خارجی درخانه اش به شهادت رسید.

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

ازنام جامعۀ فرهنگیان افغانستان مقیم بریتانیا این رویداد خونین و ننگین را بشدت نکوهش نموده و مراتب تسلیت خویش را به پیشگاه بازماندگان  و خانوادۀ فکری و تباری ایشان ابراز میداریم.

با شهادت زنده یاد احمدشاه مسعود ستون اساسی مقاومت درهم شکست که تا هنوز بدون جبران مانده است و با کشته شدن استاد فقید خلای فکری بزرگی بوجود می آید که مستوجب اندیشه و تفکر عمیق برای تلافی و پیشگیری آن است.

خوشبختانه شمار زیادی از فرزندان فکری آن پیشگامان و پیشوایان جهاد و مقاومت درکشور موجود اند که میتوانند درفشدار آزادگی و پیشوای جنبش دادخواهی سرزمین ما باشند.

ازاین میان میتوان منباب نمونه از امیراسماعیل خان در حوزۀ غرب، استاد عطا محمد نور درحوزۀ شمال و جناب احمد ضیا مسعود و چندین تن دیگر در حوزه مرکزی و حوزه های دیگر نام گرفت. اما اگر قرار باشد یکی از این میانه برگزیده شود تا جانشین رهبر و علمبردار مقاومت گردد، به دریافت ما و درتفاهم مشترک شاید نخستین گزینه و اولویت با استاد عطامحمد نور باشد. اما این بدان معنا نیست که سایر رهروان و همراهان آن دو دلاورمرد کمتر از دیگران اند.

ما درمقام همبستگی و حسن نیت برای همفکری با دوستان، بینش خود نسبت به آینده را مطرح کردیم، اما گزینش و صلاح کار در اختیار یاران است.

 

گرمتاع خانه را بردند، مقصر دزد بود

خانه را بی پاسبان ماندن دیگر تقصیر ماست

 

و من الله توفیق

جامعۀ فرهنگیان مقیم بریتانیا







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

ziahafizi04.10.2011 - 06:18

 شهادت رهبر خردمند جهاد ومقاومت مردم افغانستان جناب استاد ربانی را به مردم آذادی دوست و میهن پرستان واقعی کشور؛ دودمان نجیب وفرهیخته شان به و یژه مردم ستمکشیدهٔ بدخشان که بار بارفرزندان نابغه اهل سیاست،دانشمند٬ ووطنپرست اش ناجوانمردا آماج ستم وحشیان آدم صفت قرار گرفته اندابرازغم شریکی و ماتمداری نموده روح آن بزرگوار شاد ویادشان را گرامی میداریم. LikeUnlike ·

کبیر27.09.2011 - 14:26

 با ابراز تسلیت : از جانب خود و دوستان شهادت استاد برهان الدین ربانی را به خانواده مرحومی و پیروان خط استاد تسلیت میگویم و احساس تاسف میکنم که طالبان جنایت کار حتا به موسفید و شخص که یک عمر در راستای اسلام و میهن جهاد نموده است رحم نکردند.و استاد در مدت اضافه از سی سال در راه خدا و قران مباره نموده و خدمات بسیار ارزنده را به کافه ملت غیور ما نموده. و به ویژه به اهالی بدخشان خدمت زیاد نموده که مردم آن دیار شاهد آن است و انواع از مکاتب ،شفاخانه ها پل و پلجک و سرک وچندین فابریکه های خورد بزرگ تاسیس نموده است و مردم بدخشان برای استاد حرمت بسیار زیاد را قایل اند .و یک بوسه زمین در بدخشان نخریده است و به جز از سرفرازی و خویشتن داری و کمک به مجاهدین و کسانیکه در پهلوی استاد قرار داشتند و امروز فامیل آن شهیدان خوش و آرام هستند. و از خداوند متعال خواسته و خواهانم که روح استاد را شاد بگرداند و بهشت برین جایش.و از اینکه توسط کمونسیتها به شهادت نرسیده است و توسط کسیکه سنگ اسلام را در سینه میزند به شهادت رسیده است و من این قتل را یک قتل ظالمانه و بسیار بیشرمانه از جانب طالبهای لعنتی میبینم و از اینکه کی در جای استاد و در مسند قدرت مینشیند هر کدام از افراد که در رهبری جمعیت زانو بزند جای استاد خالی خواهد بودو جای او را هیچکدام پرٌ کرده نمیتواند و افراد که در دور بر جمعیت اسلامی قرار دارند و حالا توانمندی مبارزه را ندارند.زیرا جو و فضای برای مبارزه انها وجود ندارد و کشور های غربی بالای انها حساب نمیکند زیرا قتل استاد توسط ای اس ای پاکستان با دست داشتن موره های کلیدی حکومت و با تفاهم کشور های ذینفع در قضایای افغانستان صورت گرفته است.پس دیگر تجاوزاتحاد شوری سابق وجود ندارد و دیگر پشتیبانه ملی بین المللی در جهان برای تنظیم جمعیت وجود ندارد و این افراد خود را کاندید رهبری مینمایند فقط به خاطر امتیاز گرفتن است و بس و من االله توفیق

تاج محمد یاری22.09.2011 - 08:09

 مادامی که این دولت فرسوده و فاسد بر قرار است ، ملت مظلوم ما ازین گونه قربانیها را باید چشم بر راه باشد . ما از قبیله پرستان گله یی نداریم . ملت باید خود در فکر چاره باشد . از میان فرزندان صالح کشور مانند استاد عطا محمد نور ، امرالله صالح و دیگران باید دولتی به وجود بیاید که مشت آهنین مردم را با خود داشته باشد . تا چشم زهری به همه عقب گرایان و به ویژه پاکستانیها باشد . اگر همین آش باشد و همین کاسه روز ما ازین بد تر نیز خواهد شد . هر چه زود تر ازین دولت باید سلب اعتماد شود . زیرا ارکان این دولت از بالا تا پایین فاسد شده است . اینها حاضر نیستند استعفا بدهند .و کارد از استخوان ما نیز گذشته است . مظاهرات مسالمتی در همه ولایات به راه بیفتد تا اینها مجبور به استعفا گردند . آنگاه دولتی ملی نه به گونه ریاستی بلکه به گونه پارلمانی بر پا گردد تا آبروی ما در میان ملل جهان حفظ گردد . اگر قبایلیها این را نمی پذیرند و خیانت ادامه می یابد . باید ملت به فکر تجزیه کشور برآید مزدوران پاکستان پشتونستان خود را بر پا کنند و آزاده گان کشور دولت خود را . چاره یی دیگر نیست . تا ملتهای مانده در بی سرنوشتی مانند تاجکان و ازبکان و هزاره های کشور ، خود راه خود را بر گزینند . زیرا گوسپندی برد این گرگ مزور همه روز + گوسپندان دگر خیره برو مینگرند . با احترام تاج محمد یاری از کابل

مجیب مهرداد21.09.2011 - 21:13

 عرض تسلیت! شهادت رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان را به تمام مردم افغانستان، رهروان و نزدیکان آن استاد شهید تسلیت عرض می دارم. بدون شک درگذشت استاد در شرایط حساس کنونی ضایعه ای است جبران ناپذیر . مهمتر از همه این حوادث را باید بسیار جدی گرفت. این حوادث به چگونگی سرنوشت آینده و حضور ما در افغانستان پیوند منطقی دارند با درودهای بی پایان به همه شهیدان گلگون کفن راه مردم.
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



دکـتـور لـعـل زاد