تسلیت نامه جمعی از فرهنگیان کشور به مناسبت حادثه ولایت تخار

٧ جوزا (خرداد) ١٣٩٠

با تاسف و اندوه فراوان باردیگر شهادت دوتن از فرزانگان جهاد و مقاومت مردم افغانستان را به سوگ نشستیم. در سلسلهء ترورها و قتل های زنجیره ای و از قبل برنامه ریزی شده شخصیت های جهاد و مقاومت، اینبار تیرجهالت، تحجر و سبعیت طالبانی و دشمنان داخلی و خارجی سینهء محمدداود داود فرمانده پولیس 303 پامیر و شاه جهان نوری فرمانده امنیه ولایت تخار و عبدالجبار تقوی والی ولایت تخار و جمعی از مجاهدان و مبارزان این دیار را نشانه رفت.

 به اثر این حملهء تروریستی و بزدلانه فرمانده محمد داود داود و شاه جهان نوری با جمعی از اشتراک کنندگان نشست امنیتی جام شهادت نوشیدند و عده ای دیگر به شمول  عبدالجبار تقوی جراجت برداشتند.

فرمانده داود و شاه جهان نوری از مجاهدان نستوه و یاران  قهرمان ملی افغانستان شهید احمدشاه مسعود بودند که در دوره های سخت و دشوار تاریخی این سرزمین با رشادت و قهرمانی های بی نظیر از خود کارنامه های درخشانی به جای گذاشته اند.

باورداریم که ملت و مردم ما جانفشانی ها و رشادت های فرزندان صدیق و راستین خویش، به خصوص فرمانده محمدداود داود را که در تأمین امنیت در شمال کشور و سرکوبی لانه های شیطانی ترور گام های مثبت و ارزنده ای برداشت، هرگز فراموش نمی کنند. یاد این رادمردان بزرگ به خط درشت و زرین ثبت تاریخ مبارزات رهایی بخش مردم است و  اراده و تصمیم خلیل ناپذیرشان در حقجویی و مبارزه علیه ظلم و برتری جویی مشعلی در راه مبارزات عدالتخواهانهء مردم ما.

ما ضمن اینکه شهادت ایشان را به خانوادهء محترم شان و به کافهء مردم افغانستان تبریک و تسلیت عرض می کنیم، این عمل تروریستی و ناجوانمردانهء دشمن را به شدت محکوم می نماییم.

سلسلهء ترورها و جنایت های طالبان، بی تفاوتی حلقات حکومتی و دسیسه های بین المللی برای برگرداندن طالبان و دیگر تروریست ها به صحنهء سیاسی در افغانستان از توطئه و دسیسهء فراگیری خبر می دهد. برای مقابله با این خطر زمان آن فرارسیده است تا نیروهای مقاومت ملی باردیگر در نحوهء برخورد و راهبرد تعامل با طالبان و حلقات حامی آنان تجدید نظر نمایند.

روح شهداء حادثه ی ولایت تخار شاد ویاد شان گرامی باد ؛ برای مجروحین این حادثه تندرستی آرزو می نمایم.

 

از طرف:

محمد اکرام اندیشمند، خواجه بشیر احمد انضاری، هارون احمد؛امیرزاده، سراج الدین ایثار، عبدالجبار آریایی، عزیز احمد بارز، رحمت الله بیژنپور، عصر دولت شاهی، مصطفی حقوقی، ناجیه حنیفی، عبدالحی خراسانی، احمد بهار چوپان، مجیب الحمن رحیمی، سید اکبر زیوری، مجید سکندری، نظام الدین طاهری، اکرام الدین طاهری، محمد ظهیر،  عبدالوهاب ظهیر، توریالی غیاثی، فضل الرحمن فاضل، عبدالعلی فایق، امین فرخاری، کریم کهیار، عبدالخالق لعلزاد، ابراهیم ورسجی، عبدالغفار مجیدی، احمد مستقیم، عبدالقیوم ملکزاد، محمدالله ناقد، نسرین گروس







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

قاري احسان الله 09.07.2011 - 09:12

 همه خواهند مرد . اين كارنامه هاست كه زنده وجاويدان خواهند ماند .

تاج الدین ازولایت تخارولسوالی ورسجی28.06.2011 - 04:21

 مردم افغانستان درجگهای سخت اوبرواست مردی قهرمان ملی داودخان داود ازولایت تخاربود

کذیر05.06.2011 - 06:18

  با ابراز تسلیت با درد و تاسف آگاهی حاصل نمودم که فرمانده داود داود را گروه از طالبهای متحجر و جمع از حلقات حکومتی و بعضی از افراد حزب افغان ملتی ها و به دستور بادران شان به کام مرگ سپردندو این کرگسها و لاشخوران افغان ملتی ها قربانی شدن جنرال داود را با یک عالم خوشی جشن میگیرند. ، اینجانب به خانواده مرحوم و دوستان و جوانان برومند خراسان زمین تسلیت ابراز میکنم و امید وارم که به هر وسیله که میشود از قتل های زنجیروی که دامن جوانان ما را میسوزاند جلوگیری به عمل اید و با وجود که بسیار دشوار است که افراد حکومتی خود در نابودی فرمانده های شان سهم میگیرند و از یک جانب طالبهای متحجر و از جانب دیگر گروه مزدور اجانب و پاکستانی در قتل ها به شکل بسیار ماهرانه طرح و سهم میگیرند و امید وارم که این گلم را که در منزل جنرال داود هموار نمودند روزی در منزل هر یک از طالبهای متحجر و کسانیکه دست شان به خون مردم بیگناه میهن ماالوده است نیز هموار شود و تا باشد که مردم سرزمین ما در یک فضای صلح و مسالمت امیز به زندگی فقیرانه خویش ادامه بدند.

حاجی اخگر- کانادا02.06.2011 - 06:04

 فرماندهان انديشه وقلم ! درودنثارتان باد احساس ميکنم أشيانة پرندگان راماری گرفته است که پرندگان درفراسوی دنياپراگنده شده اندوفقط به يادروزگاران گذشته بال وپرميشکنندچقدردردناک است تحمل دوری ازهمسفران وهم نفسان ؟ ای خدای من ! اگرزيستن درزمين توبدين حدتوانسوزبودچرامرا أفريدی ؟ وباکدامين جرم ناجرده چنين ميسوزم ؟ ميدانی که أن أهن پاره های که برپيکرملکوتی فرزندخراسان شليک شدچقدراستخوان های مراسوراج کرده است؟ وچگونه بارديگرغمنامة سترگ مردنامرادرافرارویم باز؟ولی من هرگزتسليت نخواهم فرستادبلکه باشمشيرم به جنگ ديوميروم ونقاب ازچهرة ننگين دژخيم تاريخ وجفرافيای کشورم خواهم برداشت من هرگزمانندوزيران دربارنخواهم گفت انتقام همسنکرم راميگيرم وبعدهم بارديگردرأستانه دربارقبيله سرخم نمايم درحاليکه ميدانم قاتل کيست؟وانگيزه قتل چه ؟ بلکه من باخون داود، خان محمدوسيدخيلی برديوارحقيقت نقش خواهم کشيدتامردم بخوانندوبيدارشوندوبرخيزندتاهرکدام داودی شودازتبارمسعود تسليت فرستادن کارزنان عجوزومريضان افتاده دربستراست ازين مرثيه نويسی ونوحه خوانی مردم چه استفاده ميکنندصياد؟همه کبوتران خفته درشاخ درختان راشکارميکندوهرأنکه ازين شورباميخوردنيزقاتل است همه کسانيکه به نحوی درين دولت مافياکارميکنندوازرهبرمافياحمايت کرده اندقاتل اندأياوقت گله وشکوه ديگرنگذشته است؟ 60 سال امپراطوران عرب اسرائيل راتهديدکردندکه اگرچنين وچنان نکنددريک لحظه نابودش ميکنيم وشيخان ومفتیان بيشماری غريوزدندکه پيامبر(ص) چنين گفته وخداونداين قوم رابربادميسازدولی زمانيکه اطفال فلسطين سنک پاره های راگرفته وبروی شدادباپلخمان های کودکانة خويش زدندهمه معادلات تغيرکرد امروزهم افغانستان به همان کودکان معصوم نيازداردکه روشنفکروخيالپردازومصلحت انديش نشده باشندودربرابردشمنان شرف وغرورشان گريه نکنند أه دلم ميخواهدباشماخيلی درد دل کنم ولی ميترسم که فضل فروشی شودگرچه بارها انديشمندگفت که کرزی باموفقيت کامل توانست حريفان سياسی وقومی خودرافلج سازدوحاکميت رادرميسردلخواه وازقبل تعين شده رهبری کندولی چه کسی ميدانست که پيامدبن تشکيل دولتی خواهدبودکه خودش کانون تروريزم ميشود؟ که ميدانست که خيانت فهيم وخليلی ودوستم بارديگراقوام اسيروغافل وپراگنده وکورذهن افغانستان راباخون خودواولادشان غسل ميدهد؟ که باورميکردکه بارديگرسرنوشت سازان بن ازافغانستان رواندای ديگرخواهندساخت من يقين دارم که تراژيدی درراه است ونبايدمانندپروفيسورها، مارشالها وأية الله های ميخ شده درتارهای عنکبوتی روابط منحط شخصی واقتصادی هنوزهم درتوهم زيست زيراتاريخ افغانستان هيچ شاهدی نداردکه مشکل کشورباتفاهم حل شده باشدپس چه بايدکرد: سکوت يافرار؟ شمابگوئيد---گربينی ونابيناوچاه است همه دنياسياه است ازين سياهی گذربايدکرد فتادبخون خويش تاشام غريبان سحربايدکرد گرمن نميرم وتوبرنخيزی ازين خواب گران چون گوسپندان شاله رازطوفان خبربايدکرد؟ "ح - خ –اخگر----

منصور30.05.2011 - 11:26

 شهادت ابر مردومجاهد خراسان زمین رابرای اعضای فامیل ومجاهدان تسلیت عرض داشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



خراسان زمین