به هدف اعلام مخالفت با مذاکره، جنبش ضد طالبانی ایجاد شد

٢٢ حوت (اسفند) ١٣٨٩

گروهی از شهروندان افغانستان در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک گروهی با نام «جنبش ضد طالبانی» ایجاد کرده اند.

این گروه در نخستین روزهای ایجادش توانسته است نزدیک به هفت‌هزار شهروند را در دنیای مجازی گرد هم بیاورد و گفته‌ می‌شود هدف اساسی ایجاد آن مبارزه با اندیشه‌ی طالبانی و اعلام مخالفت با طرح حکومت افغانستان برای مذاکره با طالبان است.

مسوولان این گروه، مذاکره‌ی دولت افغانستان با طالبان را «معامله» می‌خوانند و انزجار مردم را از به‌صحنه آمدن دوباره این گروه بازتاب می‌دهند.

مسوولان این گروه اعلام کرده اند که این جنبش کار بسیج عامه‌ی مردم و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند را نیز آغاز می‌کند. سازمان‌دهندگان این گروه اعلام کرده اند که کار روی نخستین طرح این گروه، در مشورت با اعضای آن جریان دارد و بزودی این طرح از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این مسوولان تصریح می‌کنند که به هیچ وجه، در پی اغتشاش‌گری و دامن زدن به بحران نیستند و برای رسیدن به خواسته‌ی شان از راهکار های سیاسی سود می‌جویند.

آن‌ها تاکید می‌کنند در صورتی که حکومت افغانستان به درخواست مردم پاسخ ندهد، مسوولان حکومت باید پاسخگوی هر‌گونه واکنش مردمی باشند.

پس از آن‌که شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک توانست در تحولات کشور های عربی، نقش بارزی را ایفا کند، گروههای این شبکه‌، از اهمیت بسیاری برخوردار شده اند.

گفته‌ می شود این گروه قوی‌ترین گروه فیس‌بوکی در میان شهروندان افغانستان است.این درحالی‌ست که چندی پیش برهان‌الدین ربانی رییس شورای عالی صلح، از احتمال به‌پا خواستن «جوانان فیس بوکی» هشدار داده بود.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



مصدق پارسا