شورای عالی عزاداری

١٤ دلو (بهمن) ١٣٨٩

به ادامه ی گریه های دنباله دار رییس جمهور کرزی اخیرا شورای جدیدِ به نام شورای عالی عزاداری ایجاد گردید. این شورا که ابتکار تازه ی دیگر از رییس جمهور کرزی است, از حمایت تیم وفادار ارگ, دوســـتان و دشمنان ملی و    بین المللی برخوردار میباشد. اعضای این شورا که شامل جنگسالاران, تریاک سالاران, دلالان قوم, تیکه داران مذهب, مداریان مجددی و دیگر میرغضبان اند, صبح امروز با حضور رییس جمهور کرزی آغاز به کار نمودند.

طبق معمول حضرت صبغت اله مجددی و استاد برهان الدین ربانی برای ریاست این شورا دست به یخن شدند. از آنجاییکه این مشاجره کار شورا را به درازا میکشانید, رییس جمــهور مدبر کشورپیشنهاد  دویل  را بین جناح های یخن گیر نمود, اما طرفین دعوا این پیشنهاد را به شدت رد نمودند. آقای مجددی عدم اشتراک اولاد مردم به جای خودش درین دویل را علت اصلی رد این پیشنهاد نامید. آقای ربانی به نوبه ی خود به سابقه ی پیشین خانواده مجددی ها اشاره نموده و گفت که به هیچ وجه حاضر نیست تا هفت قدم در دویل را پشت به مخالف خود بردارد. افزایش شدید تنش ها و جبهه گیری ها میان طرفین باعث شد تا آقای مجددی در روشنایی روز و در حضور دوست و دشمن مجبور به استلهام از خداوند پاک شود. باید یادآورشد که استلهام یا الهام خواستن که معادل درست انگلیسی آن " Godline"  میشود یکی از ویژه گی ها ومزیت مجددی ها بر دیگر بندگان درجه دوم الــلـه میباشد.  تاریخ درخشان کشور حاکی از کارنامه های شگفت انگیز این گرده سواران امت و سفره نشینان ذلت است که افتخارآن از همه ی ماست.

آقای مجددی پس از دریافت یک اس ام اس روحانی  ازعرش عظیم اظهار نمود که رب العالمین استاد ربانی را انتخاب بهترِ برای ریاست این شورا میداند. متعاقب اظهارات ایشان, استاد یخن وی را رها نموده و به آستین مبارک چسپیدند که بوسه زنی های ایشان تا ساعات بعد از ختم مجلس ادامه داشت. سپس رییس جمهور کشور از اهمیت این شورا سخن گفته و یادآورشدند که این شورا یکی از بهترین دستاورد های ایشان بوده و در کُل میتواند راه بیرون رفت از بحران های دامنگیر در کشور باشد. رییس جمهور افزود که تا به حال هر کوشش را که وی برای دعوت برادران آزرده ی طالبش به سفره ی ارگ آزمایش نموده, نتایج نه چندان چشمگیری داشته است. ولی اینبار وی به این باوراست که با گریه و زاری بتواند به این هدف نایل گردد. چون گریستن باعث برانگیختن حس ترحم و همدردی در انسان ها میشود پس محال است که طالبان افغانی(البته نه پاکستانی) که همه و همه در لطافت خاطر, معرفت, انساندوستی, نرم دلی و نیکوکاری شعره ی آفاق اند این ندای وی را لبیک نگویند. این اظهارات رییس جمهور در حالِ صورت میگیرد که اطرافیان وی در ارگ از خُلق آفتاب بارانک وی سخت نگران اند. همچنان یک منبع که نخواست نامش افشا شود از قول دوکتورProzac روانپزشک آغای کرزی میگوید که وی گریستن را به گونه ی therapy یا معالجه برای آغای کرزی تجویز کرده است.

در جریان سخنرانی رییس جمهورکرزی, کریم خلیلی به رسم اعتراض مجلس را ترک نموده و علت آن را پامال شدن حقوق هزاره ها در کمسیون عزاداری نامید. اما رییس جمهور کاردان کشور با یک حاتم بخشی تاکتیکی , بخش سینه زنی این کمسیون را به آقای خلیلی سپرده  و با تغییر نام شورا به شورای عالی عزاداری و سینه زنی توانستند تا یکبار دیگر وحدت ملی را حفظ نمایند.

نشست امروزی این شورا با گریه های رییس جمهور در مورد علاقه بیش از حد میرویس جان به  پیتزا نسبت به منتوی افغانی پایان یافت.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



سیروس حبیب