اعلامیه حزب آزادگان افغانستان به مناسبت رویداد ناگوار شهادت گروهی افسران و سربازان قول اردوی شاهین

۱۴ ثور (اردیبهشت) ۱۳۹۶

به نام خداوند جان و خرد

 

 

اعلامیه حزب آزادگان افغانستان

به مناسبت رویداد ناگوار شهادت گروهی افسران و سربازان قول اردوی شاهین

 

   شکست و ناتوانی همه سویۀ نهاد‎های مدعی تأمین حاکمیت، ثبات و امنیت در جغرافیای بحران‎زای این سرزمین، ریشه در نارسایی‎های دامنه دار تاریخی، در فرایند تشکل معنی‎دار و محتوایی نهاد‎های کارآمد، موثر و پاسخگو در همه موارد حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته و بیش از یک دهه نبرد منطقه‎ای و جهانی، در برابر هراس افگنان، با کثرت حضور گروه‎های شورشی، گسترش ساحۀ نفوذ جغرافیای هراس افگنی، حمایت اجتماعی جامعه سنتی قبیله‎ای، تقویت بازو‎های تخریبی ستون پنجم هراس‎افنگنان در نهاد‎های امنیتی، تغییر جغرافیایی نبرد، گمارش سلیقه‎ای افراد فاقد توان مدیریتی، عطف و تمکین به اهداف نفاق افگنانۀ دشمنان همگرایی و همبستگی شهروندان مواجه، می‎باشیم.

حملۀ گروهی و مرگبار سازمان یافته در شفاخانه چهارصد بستر اردو و قول اردوی شاهین، ابعاد و پیامد‎های زیان‎بار اعمال تخریبی وحشتناک هراس‎افگنان در پی حضور، نفوذ و سازمان‎دهی اعمال تخریب‎کارانۀ دشمنان آسایش مردم این سرزمین را به نمایش درآورد. تداوم سیاست کشتار ننگین و ذلتبار عمال بیگانه با روش‎ها و نماد‎های خشونت‎آمیز و جنایت‎بار، با اغماض و پرده‎پوشی عمال و وابستگان فکری و تباری آن‎ها در نهاد‎های فاسد دستگاه تداوم‎یافته که بار سنگین و ویرانگر آن را خانواده‎های قربانیان و شهروندان این سرزمین بر دوش می‎کشند.

وقوع جنایات غیرانسانی با این همه ابعاد زشتی در سایۀ اندیشه و سیاست‎های تخریبی همه جانبه، ارزش‎ها و باورهای انسانی مجال یافته، نفرت و کین نهادینه، توجیه و تشدید انقطاب اجتماعی در پی چنین رویکرد‎های غم انگیزو نکبت‎بار تبارز بیشتر یافته، ترویج و تعمیم گسست عمیق اجتماعی- فرهنگی را در این جغرافیای آغشته به خون فراهم آورده است.

وضعیت فاجعه‎بار کنونی، دنبالۀ سیاست‎های زمین سوخته و نمایش کشتار شهروندان بی‎دفاع این سرزمین بوده، با زنجیره‎ای شدن کشتار و نفوذ در اعماق پایگاه‎های نظامی و نمایش حمام خون در پادگان‎های نظامی محافظت شده، تداوم می‎یابد. امنیت و مصئونیت فردی شهروندان با ساختار سیاسی فاقد توانایی مدیریت بحران، تـأمین نشده، بی‎باوری و ناامیدی نسبت به آینده فراگیر می‎گردد.

تهاجم  پیهم دشمنان آسایش مردم افغانستان به پادگان‎ها و نقاط حساس نظامی، بدون اطلاع دقیق از نقاط تجمع و عدم هماهنگی و راهنمایی "ستون پنجم" دشمن امکان ناپذیر است.

فرافگنی دستگاه حاکمیت، سیاست مماشات و تمکین به گروه‎های هراس افگن، ناشی از نگاه زشت و ذلتبار گرایش تباری در نهاد‎های تصمیم گیری این دستگاه ناتوان و فاقد دید دورنمایی و استراتیژیک بوده،  درک ماهوی از منافع ملی، مصالح ملی، همبستگی اجتماعی و مشارکت همگانی را ندارند. جنون تمرکزگرایی انحصار قدرت، گمارش افراد فاقد درک و توانایی در نهادهای امنیتی، تشدید مخالفت‎های گروهی، گزینش کادرها بر مبنای روابط و وابستگی اتنیکی، وفاداری به تمکین و اهداف انحصاری هرم قدرت، بحران آفرینی و دوام سیاست‎های ریا کارانه و اغوا گرانه، معیارهای شاخص کارکرد دستگاه وابسته به استراتیژی‎های دورنمایی مداخله‎گران منطقه‎ای و جهانی می‎باشند.

ناهماهنگی و از هم‎گسیختگی در روابط تاثیرگذار مدنی فاقد مکانیزم موثر و نظارت بر کارکرد دستگاه سیاسی، عدم پاسخگویی و از هم‎پاشیدگی نهادهای قدرت، دستگاه سیاسی را به خود کامگی سوق داده، در قبال رویداد‎های فاجعه آمیز و رقت‎بار ملی، با فرافگنی و اغفال اذهان عامه، کمیسیون‎های کتمان حقایق و توجیه‎گر وضعیت کنونی را موظف نموده و از آن برای انحراف افکار عامه از درک ماهیت و چگونگی رویدادها بهره‎برداری ابزاری می‎نمایند.

مردم افغانستان در هیچ یک از حوادث فاجعه‎بار از ابعاد تلفات انسانی، خسارات مادی و از ناتوانی مدیریتی نهادها در پیشگیری و تدابیر استراتیژیک مصونیت و امنیت اجتماعی اطلاع ندارند. نهادهای امنیتی افغانستان فاقد دکتورین دفاع ملی، استراتیژی بازدارندگی و استراتیژی امنیتی و حفظ منافع ملی بوده، شناخت و معرفت دقیق از سیاست‎های مداخله جویانه استراتیژیک دشمنان صلح، امنیت و آسایش کشور نداشته و در  دور باطل نارسایی‎ها، امکانات و ظرفیت امنیتی و دفاعی را هدر می‎سازند و فاجعه انسانی بیشتری بر مردم و سرزمین ما در پی چنین نارسایی‎های استراتیژیک، تحمیل می‎گردد.

حزب آزادگان افغانستان جنایات سازمان یافته دشمنان صلح، امنیت، آسایش مردم افغانستان را محکوم نموده، در ماتم و اندوه عظیم شهادت فرزندان مهین سوگوار بوده، برای خانواده‎ها و مردم افغانستان تسلیت عمیق خویش را ابراز می دارد

 

هیئت اجرائیه حزب آزادگان افغانستان

کابل ۳ ثور ۱۳۹۶







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



حزب آزادگان