نامهٔ سرگشاده برای هما سلطانی نمایندهٔ (!) مردم ولایت غزنی در پارلمان

۵ دلو (بهمن) ۱۳۹۴

هما سلطانی! وجدان ات را به شیطان به چند فروخته ای؟

در آغازصادقانه می گویم که برایم بس ناگوار تمام می شود، که شما را به عنوان   خانم، زن، انسان... خطاب کنم . خطاب کردن شما به عنوان زن و انسان،  با این همه بی مروتی و بی  حرمتی به مقام والای زنان  و انسانها دشوار است!

یاوه سرایی های اخیر شما در پیوند به شهادت سربازان آزادی و پرپرشدن گل های امیدواری سعادت جامعه و میهن ما، که خود گواهی از سیاه اندیشی بی رحمی، شیطان صفتی و...شما نموده است، هر دلیلی را از من می رباید که به آدم  بودن شما باور کرده بتوانم! اما با در نظر داشت حرمت سخن  گفتن ناگزیر هستم شما را خانم سلطانی خطاب نمایم.

 

خانم سلطانی!

 بسیاری مردم عقیده مند بر آن هستند.که جناب شما به بیماری روانی گرفتار هستید و بالاخانه ( مغز ) چندان کار نمی کند. البته در لحظۀ نخست، حس حیرت در اندیشهٔ من صوراسرافیل را به نوا در آورد و در قعر عجب افتاده با خود گفتم:

خدای من مگر  چه حکمتی برای این زن دیوانه و  روانی اعطا نموده ای که همه عاقلان و فرهیخته گان  را  پشت سر نهاده و پیشگامانه  نمایندۀ  مردم یک ولایت باستانی  همچو غزنی گردیده است  که تاریخ قدامت آن  بیش از  ۱۵۰۰سال قبل از اسلام می رسد و روزگاری مرکز سلطنت سلطان محمود غزنوی بود و صدها  بزرگواری همچو  سنايى، شمس بابا، حسن غزنوى، شامير پاليزوان، خواجه بلغار و. . .  را   در آغوش پرسخن خویش به آرامش ابدی  خفته دارد  .

اما  دیری نگذشت  که از قعر عجب بیرون بیایم   و پردۀ راز بگشایم !

آری بانو! یادم به سخن  تراویده از یاوه خانهٔ شما آمد که گفته  بودید، با  شاه جهنم  ( ملا عمر) در خانهٔ تان شب نشینی ها و روز برخیزی های بسیار  داشتید...

خوب این گونه   می توان ساده  ۲ را + ۲ کرد و آمیختن شما را با بابای ملت و   ( روانی کبیر !‌)  داکتر اشرف غنی  و نیز جایگاه شما را در حکوکت برادران ناراضی منحیث نماینده و وکیل مردم یک ولایت همچو غزنی  ( با وجود مشکلات روانی! ) خوب درک کرد.

همچنان در جای در زندگی نامهٔ تان  مطلب خیلی مسخره و در عین زمان دردناکی را خواندم که  شما در سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ خورشیدی  منحیث رییس بخش حقوق زنان در کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان کار کرده اید.

می پرسم پس زنان در میهن من چرا بدبخت نباشند ؟

چرا تلاش ها برای خشونت علیه زنان در این همه سالها بی نتیجه نماند.... و بالاخره چرا فریاد زنان میهن ما به عرش خداوند برسد و اما به گوش زمینی ها نرسد که نرسد، وقتی  قسی القلبی مانند شما  دادگر زنان این سرزمین بوده باشید و  رولا غنی بانوی نخست... ! معلوم است که وای بر زنان وانسانیت.

و این سوال مردم ما هم پاسخ خیلی روشن دارد که شما با تکیه  بر کدام عهد و پیمان ها و  نشست و برخاست های چه کسانی این گونه بی باکانه با تمام بی شرمی و بی رحمی پا به روی خون پاکیزۀ شهیدان گذاشته  نعره ی شیطانی ات را عَــرعـَـر می کنید   !

همه مردم از پاسخ تمام این سوال خوب آگاه هستند.

بانو ! هرچند از دایرهٔ درک و ایمان شما خیلی دور است ، اما باور داشته باشید که در آن بالا ها خدای است که مواظب رفتار، کردار ، گفتار و اعمال بندگانش است و اگر شما و همنشینان تان اجازه فرمایید قضاوت را هم خودش میکند و مکافات و مجازات را هم خودش معین می کند. نمی پرسم که چه گونه می توان به این پیمانه بی رحم بود و به این اندازه قسی القلب ... که به قتل چند جوان نامراد و چند انسان غریب که در سرگردانی پیدا کردن یک لقمه نان کشته می شوند، کف زد و شادمان شد. این را هم نمی پرسم که اگر جای مریم، خواهر و یا دخترت  شهید می شد، آیا بازهم پایکوبی میکردید؟!

 فقط می خواهم بدانم که وجدانت را به شیطان به چند فروختی؟

یلدا صبور







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

حبیب 04.03.2016 - 04:53

  باور کنید حرف های خانم سلطانی راکه بار اول شنیدم اعتماد به چشمان و ګوش هایم مرا در شک و تردید قرار دادولی با مرور مکرر متیقن شدم انچه میشنوم و می بینم حرف ها و سخنان یک خانم است اشتباه نکرده ام اکنون به صراحت باید ګفت که این خانم مالیخولیاست و با ید و شاید تحت معالجه طبیب روانی قرار ګیرد. و معلوم نیست مثل او چندتای دیګر داریم که که تا هنوز هنګ نزده اند.

قیوم بشیر « هروی »28.02.2016 - 09:39

  با سپاس و امتنان فراوان از بانو یلدا صبور که صادقانه و شجاعانه حقایق تلخی را بیان نمودند که قلب هر انسان دردمندی را متوجه موجودیت مهره ای نمود که بهتر است آنرا عروسک خیمه شب بازی یاد کرد که عنانش را پیروان شیطان بدست گرفته اند و به هرسو که میخواهند میکشند. وقتی برای نخستین بار یاوه سرایی های این انسان قسی القلب (خانم سلطانی) را شنیدم یکبار دیگر تکرار مجدد تاریخ را گویا به خوانش گرفته بودم و آن عمل هند جگرخوار همسر ابوسفیان بود که 1400 سال قبل از امروز قلب حضرت حمزه سید الشهداء را با خنجر از سینه اش بیرون نمود. آری ! صحبت های غیر مسئولانه این خانم در شرایطی شنیده شد که هزاران تن در ماتم از دست دادن عزیزان شان به سوگ نشسته بودند و آنهم این سخنان از زبان کسی شنیده شد که به اصطلاح خود را نماینده مردم یک ولایت تاریخی در خانه مردم می شمارد . با گذشت بیشتر از یکماه ازاین فاجعه نمیدانم دولت باصطلاح وحدت ملی که بدون شک (وحشت ملی) اسم با مسمی تری برایش میباشد چه اقدامی انجام داده است تا بتواند ذره ای از درد های مردم و بخصوص خانواده های قربانیان حملات تروریستی کابل را که منجر به شهادت چندین تن از آزاد اندیشان کارمند در تلویزیون طلوع گردید را کم نماید. امیدوارم لااقل قشر چیز فهم جامعه دنبال این قضیه را رها ننموده و برای بازخواست از این بی عدالتی هاییکه اززبان نمایندگان مجلس شنیده میشود اقدام عملی نموده و صدای مردم را بگوش ارگ نشینان کابل برسانند و خواهان محاکمه این خانم نماینده شوند. با عرض حرمت قیوم بشیر « هروی » ملبورن - آسترالیا بیست و هشتم فبروری 2016

نوروزعلی سحرخیز29.01.2016 - 20:16

 این شیطان محیل ازین یاوه سرایی ها برای خود شهرت آفرینی میکند شهرت منفی و قابل لعنت هیچکاره هم نیست نه با ملا عمر سری داشت ونه این وحشی های دیگر.

ملالی رساء 28.01.2016 - 11:19

  براستی که اگر آنها در آن بالا ها و در زمین خدا را میشناختند و در سر بنام مغز چیزی میداشتند امروز چنین نمیکردند.

مسعوده دهقان26.01.2016 - 22:10

  درود خانم صبور , همه فرموده های شما بجا است حقایق را بیان کردید خوشحالم که از جنس خودم چنین یک فرد دانا و توانا و بادرک را در جامعه زخمی و ناتوانم داریم, اگر از طرز صحبت و مفکوره پوچ هما سلطانی در این چند روز رنج بردم که او هم یک زن و از جنس من بود حالا به خود میبالم که مثل خودت خانم های دانا و توانا و چیز فهمی هم در جامعه داریم قلمت نویسا باد هموطنم

داکتر غلام محمد دستگیر26.01.2016 - 21:04

  خواهر دانشمند و وطندوست من یلدا جان در پناه حضرت باری باشید. همه آنچه در بارۀ این دشمن مردم غزنی نه دوست آنها نوشته اید همه بجاست. روش او در مقابل رسانه و مردم با شهامت افغانستان در سراسر جهان اورا به یقین یک مریض روانی که با پارانوئید همراه است, معرفی کرده است. مردم غزنی باید از او حذف اعتماد نمایند. معلوم میشود وی بیشتر برای آی اس آی و طالبان بکار افتاده است نسبت بمردم غزنی....

كريمي26.01.2016 - 20:53

  افتخار بشما خانم يلدا صبور بايد مصونيت سياسي اينطور افراد وطن فروش از شوراي ملي گرفته شود بازماندگان شهيدان در دادگاه عليه ان شكايت درج كنند تا مجازات شود وپند وعبرت به ديكران شود تا از تروريزم و دهشت افگنان دفاع ننمايند ووظيف شما وهمه خانم هاي وطن پرست وهمه وطن پرستان است تا عليه چنين افراد بي بند وبار ومريض برخورد قاطع داشته باشند در غير ان صحبت جنين افراد مريض تاثيرات منفي. بالاي ديگران كه محروم از علم وتحصيل هستتند ميگردد و دشمن احساس ميكند كه در جامعه طرفداران نيز دارند وتشويق به ترور و دهشت ميگردنند از احساس شما خانم مبارز ابراز سپاس و قدر داني مي نمايم موافق باشيد

علی صبا26.01.2016 - 09:28

  خانم صبور سلام!بسیار مفتخرم مانند شما خانم های اهل اندیشه وفکر دراین خطه ای محروم است که صدای محرومیت چندین ملیون زن این سرزمین را با شکوه بلند میکند.به باورمن خانم سلطانی نه روانی است ونه هم طالب بل کسیست که نتوانست حضورش را بعنوان وکیل مردم درپارلمان کشور تثبیت کند .علت که باعث میشود هرکه ازگوشه ای صدای بلند کند همانا عدم بیداری ملت را نشان میدهد و الا چرا ؟این مردم چنین صداها را درگلو خفه نمیکند تادرس باشد برای دیگران وهستند وکلای دیگر از جنس مردان این سرزمین که ندای طالب وداعش را سرمیدهد .بهرصورت خانم سلطانی بیش ازاینکه در برابرخدا محکوم باشد دربرابرملت محکوم است.
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



یلدا صبور