تأملی بر فاجعهٔ دردناك کندز

۱۸ میزان (مهر) ۱۳۹۴

وقتی زلزله می شود با اندیشهٔ عقب مانده می گویند: قهرخداوند نازل شده، وقتی سیل می آید بازهم می گویند غضب پروردگار است ... اما، وقتی تروریست ها به ناموس مردم تجاوز می کنند، وقتی انسانها از طرف آنها بی گناه کشته و دریده و ربوده می شوند، اینجا دیگر باید بر آنانی خروشید که جاهلانه پای خداوند و رضای او را در میان می کشند. .  .

فاجعۀ دردناک و جگرسوز در ولایت کندز، یک زخم ناسور دیگریست در دفتر خون آلود تاریخ میهن مان، که به هیچ صورت نمی توان بی تأمل برآن، ''گذشته را صلوات'' گفت ونگاه مورد نیاز را دریغ نمود. ژرفا وگسترده گی این فاجعه سزاوار آن است که موشگافانه به آن نگریست و از آن برای حفاظت ناموس، جان و مال مردم رنج کشیدۀ   مان، آموزه یی را فراگرفت که فراموش نكردنى باشد. زیرا این فاجعه نه بار نخست است که روی داده است و نه هم بار آخر خواهد بود! همین اکنون با تمام دلهره گی هایش  نگران هستیم که بدخشان و اکثر ولایات شمال درمعرض آسیب وفاجعه آوری چنین خطر وحشيانۀ هم مانند قراردارند. پس باید و حتمن باید ! فکت ها و جزئیات را در این پیوند با کفایت و درایت لازم بررسی نمود و در پی راهجوی شتافت!

با آن که در پرتواسناد دردست داشته، همه خوب می دانیم، با آنهم یکبار دیگر می خواهم بنویسم :

تا دیروز می گفتیم که دولت بی کفایت، اما امروز به قول استاد ارجمند نسیم رهرو می دانیم که دولت ما آنقدر هم که گمان می کنیم بی کفایت نیست. داکتراشرف غنی خیلی هم زیرکانه چنانکه از مغزمتفکرش انتظار می رود، وظیفه اش را به جا می آورد! فقط پرسش اینجااست که:

 آن وظیفه یی را که او در پشت این نقاب برای دوستان وبادارانش انجام میدهد كدام است؟

بي گمان خدمت اشرف غني هرچه است، جز خدمت راستین برای مردم اين كشور است.

 سخن کوتاه که این مرد کاملن بی کفایت نیست، فقط وجدان و رحم و ترحم ندارد ! افزون بر آن، امروز که طالب بر زن و دختر مردم ميهن ما تجاوز می کند و بعد آنها را به قتل می رساند و ... باید تمام مردم ما در هر قریه و هر ولایت بالاخره بیدار شوند و بدانند که اسلام که طالب آنرا فریاد می زند، اسلام نیست آن دین و مذهب شیطانی است که در زیرنقاب و پرچم محمدی فعالیت می کند ! 

از دوستي شنیدم که از چشم ديد خويش  برايم قصه مي كرد . ملا یی ( که بی گمان نماینده طالب است ) در مسجدی طی سخنرانی در پیوند به حادثه کندوز مي گويد : از این که در ولایت کندز بی حجابی زنان اوج گرفته بود، قهر خداوند آمد و ...

وقتی زلزله می شود با اندیشهٔ عقب مانده می گویند: قهرخداوند نازل شده، وقتی سیل می آید بازهم می گویند غضب پروردگار است ... اما، وقتی تروریست ها به ناموس مردم تجاوز می کنند، وقتی انسانها از طرف آنها بی گناه کشته و دریده و ربوده می شوند، اینجا دیگرباید بر آنانی خروشید که جاهلانه پای خداوند و رضای او را در میان می کشند.  باید در پی شناخت عوامل آن در روی زمین بود و در فکربرانگیختن اندیشه وتفکر علت شناسانه شد. زیرا تا زمانی که مردم به یک چنین خواب عمیق فرورفته اند و هر جنایت را نازل شده از جانب پرودگار پندارند، هیچ جای امیدی برای فردای بهتر نخواهد بود.

فاجعه کندوز برای ما آموخت که یک تعداد انسانهای وحشی، جاهل و بی خرد که نه از دین خدا خبر دارند نه از انسانیت بوی بُرده اند و حتی شاید ماه ها آب و صابون را ندیده اند، در ولایتی سرازیر می شوند، بر ناموس مردم تجاوز می کنند، می کشند، می درند، می برند ... و برای بیشتر از ۷۲ ساعت بر هستی مردم خدایی! می کنند تا بالاخره به داد مردم داد رسی پیدا می شود و پارچه های ریخته و شکستهٔ این ولایت آزاد می شود !

با توجه به حمایت دولت از طالبان، باید بگویم که امروز در هرخانه، درهرکوچه، در هرقریه و درهر ولایت مردم ما نیاز دارند که از خود دفاع کردن را بیاموزند. حتی اگر نیاز باشد به دختران و زنان تفنگ داده شود تا دامن پاکیزۀ شان از دستان کثیف طالبان در امان باشند . چنان که اطلاع داریم، درفاجعه کندوز مال تاجران به غارت برده شد زرگری ها و غیره دوکان ها چور شد. پس باید آموخت قبل از آنکه ناموس،جان ومال مردم تباه شود، بهتر آن است که تفنگ خرید تا وسیلۀ دفاع در اختیار باشد و ناموس و جان در امان بماند .

با آنچه که گفته آمدیم به این نتیجه می رسیم که طالبان همیشه با حمایت آشکار ارگ نشینان چالش های تازه یی را در کار خواهند برد و در پی قتل و کشتار قومی خواهند بود . امروز باید مردم ما بدانند که هیچ چاره یی را جز دفاع آگاهانه از خویش ندارند . در این راه باید هر چه زودتر گام های سرنوشت ساز و استوار گذاشته شود .

پشتیبانی و تقویۀ جنبش اعتراضی یکی از این گام ها است.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

میلاد مجلل17.11.2015 - 14:55

  درست است که هیچ برگی بی اذن خداوند بر زمین نمی افتد ولی ما در هر حادثه ای بگونه قاطع امر کرده نمیتوانیم که این حادثه به اثر بی حجابی و یا این چنین و آن چنان کاری بوده است و این یکنوع گمان ویشداوری است که به حکم آیت قرآن گناه شمرده میشود، تحلیل خواهر ارجمند را زیبا و مدلل یافتم بدون تردید اشرف غنی و حامد کرزی و امثال این عناصر پلید جهنمی برای پیاده کردن فرامینی آمده اند که تصور آن فوق العاده وحشتناک و درد انگیز است و این دکترین شاید سالهای طولانی را در بر گیرد تا به تدریج یک ملت عظیمی را به خاکدان خاک بنشانند . اینها یگانه سردمدارانی در کره زمین هستند که بنفع دشمنان میهن خودشان حکومت میکنند و فقط وظیفه آنرا دارند تا بگونه تدریجی و کنترول شده مردم افغانستان را در سیطره دشمن طوری قرار بدهند که دیگر برای همیشه در بند قرار بگیرند و دشمن بگونه کامل بر آنها تحمیل شده باشند. پدید آوردن حکومت وحدت ملی بگونه تقلبی و جعلی بخاطر آن بود تا مجاهدین را بئوسیله ع در حالت انرت و بی محتوایی و انفعالی قرار بدهند و. بوسیله غ کشور و مردم را به حالت انفجار و انتحار و فرار مغز ها و فقر و مظلومیت و وحشت و بربریت قرار بدهند و تا میتوانند کشتار را تا به سرحدی دوام بدهند که شهر و ده و روستا تخلیه شوند و افراد دیگری در آن سکنا گزینند. پیام من هم اینست که مردم از غذای تان صرفه کنید و قرض و وام کنید تفنگ بخرید دشمن نباید کامیاب شود، دکترین مغز متفکر تباهی این میهن و مردم شمال است.

بيژن تجلي11.10.2015 - 19:26

 كاملا درست فرموديد! همه اي اين حركات درست و سنجيده شده طرح ريزي شده وربه اجرا دراورده شد! يقين دارم كه بين اينها و يأجوج و مأجوج قرابتي وجود دارد! غني همان راه و روش گل محمد مهمند و نادر غدار را در پيش گرفته اما با تفاوت اينكه در جابجايي مردمان باجوري و غيره انطرف ديورند خواستار تباه سازي مابقي اقوام در صفحات شمال ميگردد! از اينكه پلان بسيار وسيع و مغرضانه است نياز است كه همه اقوام كشور متحدانه در مقابل اين دشمن سفاك و خدانترس استادگي نموده و دفاع نمايند كه اگر غير اين باشد يكبار ديگر مانند گذشته ناقلين به ارزوهاي شوم و شيطانيشان ميرسند!
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



یلدا صبور