قرآن یافته شده در کتابخانه دانشگاه بیرمنگام شاید قبل از تولد حضرت محمد نوشته شده است؟

۲۳ سنبله (شهریور) ۱۳۹۴

به تاریخ 22 جولای 2015 پیترنیکولاس از شبکه خبر رسانی روئتر جزئیاتی ازیک قطعه نسخه خطی قرآنی که از طریق ذره بین درکتابخانه دانشگاه بیرمنگام درانگلستان دیده شده است، خبرداد. قرار معلوم این نسخه یکی از قدیمی ترین 'نسخه های خطی قرآن در جهان است.

قرارنوشته برائن بوکر در مجله" دیگیتال جورنال" تاریخ 31 آگست 2015  که این قلم کپی متن انگلیسی آنرا در زیر، جا دادم. اعتقاد بر این است که این نسخه قدیمی ترین نسخه شناخته شده در جهان است. با این حال لازم به ذکر است ، که قرآن یافته شده درکتابخانه دانشگاه بیرمنگام یک کپی کامل از متن قرآن نیست، بلکه سوره های 18 تا 20 قرآن است.

تا کنون دستیابی که بروی تجزیه مواد کاربن این قرآن صورت گرفته است، نشان می دهد که قرآن فوق، و یا حداقل بخشی از آن،  در واقع ممکن است مسن تر از خود حضرت محمد باشد . اگریافته های علمی روی این قرآن اثبات شود،  باید تاریخ صدر اسلام بازنویسی شود و شک و تردیدی علمی که در ریشه "آسمانی" قرآن وجود دارد این واقعیت را آشکار سازد، که قرآن از تفکر محمد بوده و قبلآ از تولد حضرت محمد چنین نبشتاری در پهلوی تورات و انجیل موجود بوده است.

دانشمندان معتقدند که کپی قرآن برگزار شده توسط کتابخانه دانشگاه بیرمنگام در زمان بین AD 545 و 568 نوشته شده است، درحالی اعتقاد براین است که خود حضرت محمد در سال 570 میلادی متولد شده وبعد از 62 سال حیات در 632  درگذشته است.

محققان و پژوهشگران تجربه ی کاربنی را که بروی یک قطعه کوچکی ازپوست این کتاب مقدس اسلامی انجام دادند ، مواد کاربن، بسیار دقیق، قدامت قرآن فوق  را نشان می دهد که ممکن است قبل

ازآنکه حضرت محمد بدنیا آمده باشد، و یا در طول سال های اولیه دوران کودکی اش نوشته شده باشد.

****** 

در آخرمیخواهم خاطر نشان نمایم که من نوشته انگلیسی را مکمل ترجمه نکردم. تنها برداشتم از گزارش  بوکر می باشد.

 

پرسشی های که برای این قلم  خلق شده است از این قرارا اند.

اول -  پرسشی که برایم خلق شده، این است اگر یک نظراجمالی به کتابخانه های نهاد های فرهنگی انگلیستان به اندازیم، به «تک نگاری های» بی شماری بر خورد مکنیم که درآنها  روابط  دوستانه و دشمنانه مردم مناطق مختلف جهان به دقت ثبت و ضبط شده است . چطورشده که نسخه خطی قرآنی که یک ونیم هزار سال پیش نوشته شده و درکتابخانه موجود بوده و از آن درست کاپی شده است ، لاکن در نیم قرن اخیر کسی در انگلستان به دیدن این قرآن خطی جهت پژوهش، علاقه ی نداشته است؟

دوم  ـ  اکر پروسه سیاست های استعماری را در دو صد سال اخیر در حوزه مورد بررسی قرار دهیم،  می بینیم که در 1916 باهمیاری انگلیس، فرانسه و موافقه روسیه، عثمانی ها  را تجزیه نمودند  و دولت های نوین سوریه ، عراق و لبنان را بوجود آوردند .  همزمان با تجزیه عثمانی ها جریانات بنیادگرایی اسلامی به دسیسه انگلیس و فرانسه به رهبری سیدجمال الدین وعبده در حوزه سر و سامان داده شد . بعد از جنگ دوم جهانی گروه های مذهبی تحت نام جهادی و غیره جریانات بنیادگرایی مذهبی در منطقه به کمک امریکا و انگلیس بلایی جان مردم شدند  و در برخی  از کشور ها منطقه، دولت های نوظهوری با پساوند اسلامی و ائتلاف جهادی را سر و سامان دادند. به دسیسه سیاست استعماری رشد دین گرایی نوینی را در منطقه  زنده کردند . گفتار پیش که نتیجه عمل کرد سیاستهای استعماری در حوزه در قرن گذشته است . پرسش عمده این است که اکنون هدف اصلی اخبار وجود قرانی پیش از تولد محمد چیست؟ چه انگیزه عقب این نیرنگ نهفته است ؟

سوم - آیا با اوج وحشت افگنی کنونی جناحهای اسلامی طالبان ، داعش ، بوکوحرام وغیره که ضربه شدید به دین باوران وارد نمودند، اکنون طراحان سیاسی انگلیس زمینه را مساعد یافتند، میخواهند تا به معرفی اسناد کتابخانه های  فرهنگی خود قدم نیکی، در راه نقد واقعی اسلام و قرآن بردارند؟

 

لطفن خبری در مورد را در نشانی زیر هم از نظر بگذرانید

http://www.alamto.com/news-99507.html

 

Business Inside

A new finding could rewrite Islamic history 

 

 Brian Booker, Digital Journal     Aug. 31, 2015, 9:45 PM 98,293 71

 

A detail of a fragment of a Koran manuscript seen through a magnifying glass

In the library at the University of Birmingham in Britain on July 22.

 

The Koran manuscript contains parts of chapters 18 to 20, written with ink in an early form of Arabic script known as Hijazi.

Carbon dating suggests that the Quran, or at least portions of it, may actually be older than the Prophet Muhammad himself.

If the findings are proved true, it could rewrite early Islamic history and shed doubt on the "heavenly" origins of the holy text.

Scholars now believe that a copy Quran held by the Birmingham Library was actually written sometime between A.D. 545 and 568, while the Prophet Muhammad was believed to have been born in A.D. 570 and to have died in 632. The copy of the widely used holy text held by the library is known for being one of the oldest in the world.

Scholars came to this conclusion after researcher’s carbon dated a small piece of parchment from the Islamic holy book. The carbon dating, which is considered to be extremely accurate, suggests that the Quran may have actually been written before Muhammad was alive, or during the early years of his childhood.

 

The Quran held by the Birmingham Library is believed to be the oldest known copy in the world. It should be noted, however, that the documents held at the library are not a complete copy of the holy text, instead containing text only for suras (chapters) 18 to 20.

If the carbon dating analysis proves to be accurate, it would raise serious questions as to the origin of the Islamic holy book. It should be noted, however, that the dating was conducted only on the parchment, rather than the ink, so it is possible that the Quran was simply written on old paper.

The Quran was not officially written down until 653 AD, under the orders of the Caliph Uthman, though it is believed that partial written scripts of the Quran were in circulation beforehand. Before the Quran was inked onto paper it was passed along orally, with some devout believers choosing to memorize the entire text by heart.

Some scholars believe, however, that Muhammad did not receive the Quran from heaven, as he claimed during his lifetime, but instead collected texts and scripts that fit his political agenda.

 

The Koran manuscript contains parts of chapters 18 to 20, written with ink in an early form of Arabic script known as Hijazi.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

عمر سیتارا12.08.2019 - 07:41

 ما باید مواظب بدجنسی انگلیسی ها باشیم و با اسیب زدن به اعتقاداتشان ، راه را برای نابود کردنشان در جهان برداریم

کارشناس هسته ای14.04.2019 - 17:31

 سلام اینجانب یک متخصص از انرژی اتمی هستم و وقتی متن رو خوندم خنده ام گرفت خلاصه اش اینکه تست کربن-14 نشون میده موجود زنده(حیوان یا گیاهی) که نمونه از بقایای بدن اون برداشت شده به صورت تقریبی در چه زمانی مرده من تعجب می کنم از حماقت یا شیطنت عمدی متخصصین این دانشگاه که چرا نمی گن ممکنه حیوانی امروز بمیره و پوستش فرآوری و تبدیل به برگه یا ورق نوشتاری بشه و n سال بعد مطلبی روش نوشته بشه این نشون میده اون مطلب قدمتش چقدره یا اون پوست قدمتش چقدره؟ خودتون قضاوت کنید

صلاح الدين10.07.2018 - 13:00

  اين شياطين انسي كه در راس آنها يهوديان و انگليس هاي خبيث و آمريكاي جنايتكار است مي خواهند با اين كارهاي دروغين و بي اسناد آن مسلماناني كه شناخت درست از دين خود ندارند به شك وشبهه بيندازند اين مفلوكان و خبيثان هميشه در طول تاريخ از قبيل كارها كرده اند و هميشه خداي بزرگ آن ها را شكست داده است و بي آبروه شان كرده است

مهیار01.10.2017 - 01:46

  این محملات چیه عزیزان؟ یا همچین چیزی وجود داره یا نه دیگه...اگر وجود داره که باید بررسی بشه ...شاید اشکالی در جایی وجود داشته باشه...تازه این تاریخ ها هم همه حدودی هستند...شما چرا همه چیز را باید به توطیه نسبت بدید

سلیمی18.09.2016 - 04:07

 انگلیس در قرن 17 مذهب وهابی را تاسیس کرد وجاسوس آن حامفر بود این بار می خواهد که با انتشار این نسخه که گویا قبل از تولد حضرت محمد _(ص) نوشته شده یک انگیزه منفی را برای کسانیکه ضعیف اند به بار آرد. اما! این قرآن که به حضرت محمد نازل شده یک کتاب نبوده بلکه یک عالم دیگری است که از تصور همچو دسایس که انگلیس ویا همسال آن راندازی کند دور است بناً من به تمام مسلمانان جهان وتمام بشریت اینرا میگویم که دین اسلام،قرآن واهل بیت پیامبر تا این جهان است در پناه خداوندمتعال بوده وهیچ دستی نمی تواند به آن آسیب برساند وخداوند کفته من حافظ آن هستم

سيد اسحاق موسوي 18.09.2016 - 16:43

  اين يك دروغ بزرگ است بهتر است رويش بحث نشود

محمد مصطفی 15.09.2016 - 21:01

  سلام و عرض ادب این به این معنی است که انگلیس حالا با تضعیف حکومت های اسلامی و نام اسلام در جهان بعد از یک و نیم قرن به آرمانش میرسد و میخواهد فلسفه اسلام را نابود سازد... برای من قابل باور نیست زیرا تاریخ اساسی جهان قلم خور شده است هم مانند کتاب انجیل و هزاران کتاب هی با اعتبار ...

Afghan yaar afghan17.09.2016 - 14:35

  اين دسايس و توطيه هاى کفار بر ضد مسلمانان از وقت آدم عليه السلام رنګارنګ جريان دارند اما دين مقدس اسلام قوى شده راهيست،حالا امريکا يازده مليارد دالر غرض تجهيزات نظامى به اسرايل کمک کرد،غرض تضعيف کردن مسلمانان فلسطين اما با فلسطينيها خداوند يکتا کمک مينمايد، کفار اخرش ناکام و نابود خواهم بود اين وعده يي خداوند متعال است،در قران عظيم الشان ذکر کرده کى کفار هيچوقت دوست مسلمان نميشود.
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



دکتر لطیف طبیبی