درشت گویی پسر مارشال فهیم به کرزی و کوچ کشی ناگهانی کریم خرم

١٩ حوت (اسفند) ۱۳۹۲

درشت گویی پسر مارشال فهیم به حامد کرزی

کوچ کشی ناگهانی کریم خرم به جای نا معلوم از جوار خانه ی مارشال فهیم

 

با حضور رئیس جمهور کرزی به خانه ی مارشال فهیم در بعد ازظهر روز یکشنبه هجده هم حوت 1392 عقیل یکی از پسران مارشال فهیم با حمله لفظی شدید و حرکت تند از قفای رئیس جمهور، وی را به گرفتن انتقام سخت در بدل مرگ پدرش تهدید کرده است. وی سخنان زشتی به رئیس جمهور گفته است. درحالی که تصویر بردار تلویزیون «خاور» نیز حضور داشته، دکتر عبدالله دست آقای عقیل را به سوی خود کشیده و از رسوایی رسانه ای به گونه ای جلوگیری شده است.

درمحافل خصوصی سران جمیعت اسلامی نیز که ظاهراً به هدف اعلام جایگزین آقای فهیم برگزار می شود، شک وگمان نسبت به مرگ غیرطبیعی فهیم خان به طور آشکار مطرح شده و فعلاً واکنش ها یا نظرات خود را به روز های پس از انجام مراسم دفن ودعا حواله داده اند. عقیل به روز پنجشنبه درضیافت افتخاری به گرامیداشت زاد روز مروه بهار دومین فرزند رئیس جمهور کرزی که دراقامت کرزی درارگ برپا شده بود، مارشال فهیم را همراهی می کرده است. وی به جریان مشاجره ی غیرعادی بعد از صرف غذا در ارگ اشاره کرده و نسبت به اقدامات احتمالی شماری از شخصیت های مهم سیاسی علیه جان پدرش، به شدت مظنون است.  

درهمین حال گزارشنامه ی افغانستان به نقل از منابع مؤثق اطلاع گرفته است که یک روز بعد از بازگشت فهیم خان از ارگ و تغییر ناگهانی حالت بهداشتی وی، عبدالکریم خرم رئیس دفتر ریاست جمهوری، به ناگاه خانه اش را عوض کرده و از همجواری خانه ی مارشال فهیم به جای دیگری کوچ کرده است. کوچیدن کریم خرم به حدی بی صدا و سری انجام شده که حتی کسی متوجه استفاده از چرثقیل ها در نزدیک خانه اش نشده بودند. خانه ی کریم خرم در رو به روی خانه ی مارشال واقع بود و جرثقیل ها کانتینر های بزرگی را که متصل به خانه وی جا به جا بودند، بلند کرده و روی بادی موترباربری گذاشته و خانه را تخلیه کرده بودند.

مراجع خاص می گویند که اسباب کشی ناگهانی کریم خرم از کنار خانه ی مارشال ممکن است به جریاناتی که بعداً عقیل افشا کرده رابطه داشته باشد.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

محمد ذبیح یقین 06.05.2014 - 09:56

  مارشال صاحب به مرگ طبیعی وفات نموده است . وگر کدام موردی دیگری میبود مردم طاقت خاموشی را نداشتند.وجنجال بزرگی رخ میداد.

هدایت الله « انیس»15.03.2014 - 06:05

  اِنَّ للهِ مَا اَخَذَ وَلَهُ مَا اَعطَی وَکُلُّ شَیءٍ عِندَهُ لاَجَلٍ مُسَمَّیً هرآئینه مرک حق است وهیچ زنده جانی بدون وقت معینه اش دارالفناء را ترک نخواهد کرد ، یقیناً وفات ورحلت جانگداز فرزند فرزانه وطن ومرد نستوه جهاد ومقاومت که درتمام عرصه های زندگی اش قاطعانه زندگی کرد وقاطعانه تصمیم میگرفت دراین مرحله حساس سیاسی ضایعه جبران ناپذیراست، اگراین مسائل توهمات وشکوکی را درمورد بار آورده بود نباید فرصت ازدست داده میشد یگانه شاهد مدعی جسد شخص مارشال صاحب بود که باید بعد ازتحقیقات لازمه طبی وگرفتن سمپل خون مراسم تدفین واتحاف دعاء گرفته میشد که نشد وبعداز رحلت ایشان یگانه چیز مهم وسرنوشت ساز دیگرجانشینی مذکوراست که با دقت تمام درمورد سران جمعیت تصمیم خردمندانه گیرند.

اسدالله«شفیع»10.03.2014 - 20:31

  Assadullah Shafi Yesterday · Edited وفات ناگهانی مارشال محمد قسیم فهیم را برای همگان تسلیت میگویم .روحش شاد یادش گرا می باد . لیکن... مرگ شخصیتی که منشه اثر در تحولات سیاسی - نظامی کشور بوده است آنهم در آستانه برگزاری انتخابات یک مقدار پرسش زا وشک بر انگیز است وبه این حادثه ناگوار باید با دیده تردید نگریست . این مورد ،مستلزم تحقیقات اوتوپسی است زیرا روایت دوستانش که در آخرین لحظات حیاتش در کنار او بوده اند حاکی از یک حمله قلبی ویا هم مغزی نبوده است .برای روشن شدن حقیفت لازم است تا تحقیقات طب عدلی صورت گیرد وبعد مراسم خاک سپاری صورت گیرد تا

احمد10.03.2014 - 19:50

 (پیام خواجه بشیر انصاری در فیسبوک) وفات نا به هنگام مارشال محمد قسیم فهیم: فضای غبار آلود کنونی افغانستان شاهد درگذشت مارشال فهیم خان گردید. من مارشال صاحب مرحوم را از زمانی که صنف نهم دارالعلوم بودند می شناسم. زندگی بی پیرایه و روابط صادقانه با دوستان از خصوصیتهای بارز ایشان بود. او عمری را در سنگر های دفاع از کشور و آزادی، در برابر روسها و طالبان سپری نمود. خداوند گناهانش را بیامرزد و بهشت را نصیبش گرداند. برای مازماندگان شان صبر و اجر مسئلت می نمایم. در اینجا دو نکته خیلی اساسی را قابل ذکر می دانم: 1. مراسم دفن پس از طی مراحل تحقیقات طبی و قضایی صورت گیرد. طبیعی است که مرگ چنین افراد، در چنین اوضاع هزاران پرسش را بر خواهد انگیخت. در فضای مه آلود و توطئه پرور کنونی اگر تحقیقات لازم صورت نگیرد، حادثۀ مرگ ایشان (در بهترین حالت آن) می تواند ابزاری برای سودجویی های سیاسی بکار گرفته شود. 2. ما در این 12 سال اخیر شاهد ترور و درگذشت شخصیتهای زیادی بوده ایم که با رفتن شان جای شان خالی و یا شبه خالی مانده است. برای علاج این مشکل باید در صدد ایجاد سیستم و تشکیلی قانونمند گردید. گرچه اهمیت این مسئله برای کسانی که در باتلاق مسابقات ثروت اندوزی و قدرت طلبی غرق اند قابل درک نیست، ولی بر نسل جوان است تا منتظر کسی ننشینند.
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



رزاق مامون