گلایۀ کرزی از آغا خان

١۸ جدی (دی) ١٣٩٢

یادداشت: این گزارش را هم‏میهنی از کابل فرستاده اند و از خراسان زمین خواهش نشر آن را نموده اند.

 

مطلبی از ارگ درز کرده است که حین سفر جناب آغا خان در هفتۀ گذشته به کابل، حامد کرزی از عملکرد کنسل ملی که شیرباز حکیمی در راس آن قرار دارد به آغا خان، گلایه، شکایت وانتقاد کرده و چند موضوع ذیل را تذکر داده است:

دعوت واجازه دادن داکتر اشرف غنی احمدزی به یک کمپاین موثر انتخاباتی در روز تجلیل از سالروز تولد آغاخان در کابل؛ در حالیکه از سایر کاندیدان ریاست جمهوری دعوت نشده بوده است، و در حالیکه زمان کمپاین هم فرا نرسیده و پالیسی آغاخان هم یک پالیسی عدم دخالت در مسایل سیاسی کشور ها می باشد؛ ولی احتمالا برای خوش ساختن کریم خلیلی که هردو هزاره بیسود اند تنها به داکتر احمدزی اجازه داده تا بیانیۀ کمپاینی ارایه کند و از بیانیه اش در محضر ده ها هزار نفر سود زیاد ی هم ببرد. از این جهت سایر کاندیدان به رئیس جمهور، و رئیس جمهور در مورد این تخطی آشکار قانونی و کنسلی به جناب آغا خان اطلاع داده است.


دست زدن کنسل به نفاق افگنی در بین خود جماعت اسماعیلیۀ افغانستان و ایجاد چندین شورای محلی اسماعیلیه ها و تمویل برخی آنها در ایستاده گی علیه کته گوری های دیگر که آب خیت کن وماهی بگیر نیز به آغا خان گفته شده که این هم در مخالفت با قوانین افغانستان ومخالفت با طرزالعمل کاری کنسلی آغا خان می باشد.

گفته می شود که از (بیسودیزم ساختن) کنسل آغا خان در افغانستان که کاپی (خوجه ایزم) اسماعیلیان در پاکستان می باشد نیز اشاراتی صورت گرفته؛ بیسودیزم افغانستان مثل خوجه ایزم پاکستان تمام بخش های رهبری، کادری، اداری ومالی کنسل را به دست گرفته و در چند سال محدود دارایی های زیاد از امکانات آغا خان چون پروز گرفتن ها، قراردادها وغیره اندوحته اند در حالیکه مردم عام اسماعیلی حتی یک روپیه پول زکات و واجبات خود را به حساب آغا خان واریز می کنند تا به منظور کمک های خیریه به این وآن گوشۀ جهان در بخش صحت، آموزش، آب وغذا به دسترس نیاز مندان قرار گیرد؛ اما کنسل بیسودیزم شیرباز خان، پول های زیاد پروژه های توسعوی آغا خان را به اشکال مختلف سرقت می کنند و می خواهند استبداد ما فیایی خوجه ایزم را در افغانستان پیاده کنند؛ که موفق هم بوده و هر گاه گذشته وحال بیسودیزم دقیقآ محاسبه شود چه دزدی های پروژوی بر ملا خواهد شد.

بیسودیزم کادر های مجرب، با تقوا وتخصصی کته گوری های اسماعیلی به خصوص بدخشانی ها را به انواع مختلف عقب زده؛ برخی افراد بی هویت، جاسوس، بیسویه، سست عنصر و بلی گوی را جذب می کند تا در سیستم مافیای خود از آنها بهره ببرند وهرسال به پای راپورهای به نفع کنسل امضا کند که نزد آغا خان می رود و دورۀ های کاری آنها را تمدید میکند. این کنسل بی ابتکار و مریض علاوه از اینکه دل دولت افغانستان را بد کرد؛ مردم اسماعیلیه را هم نا راحت کرده است.  به هر حال از این زیرکی ها و اطلاعات دقیق رئیس جمهور و ارایۀ گزارش موثق وی به آغا خان متشکر باید بود که آغا خان به کرزی ابراز آماده گی کرده تا رهبری این کنسل را تعویض کند.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

ﺷﺮﻳﻒ ﺷﺎﻳﺎﻥ07.01.2015 - 10:09

 ﺳﻼﻡ ﻫﻤﻮﻃﻨﺎﻥ ﻣﻦ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺗﻤﺎﺱ ﺷﻴﺮﺑﺎﺯ ﺣﻜﻴﻤﻲ ﺭا ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺩاﺭﻡ ﻫﺮﻛﺲ ﺩاﺭﺩ ﻳﺎ ﻛﻤﻚ ﻣﻴﺘﻮاﻧﺪ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﻴﺸﻮﻡ

علی20.01.2014 - 09:10

  اگر این نامه اصلی است لطف نموده اصل نامه را بگزارید.

محمدکریم مقصودی12.01.2014 - 10:14

 اگر در رهبری این اداره تغیرات به وجود بیاید کاری بسیار عالی و به خیر تمام مرم افغانستان و خوصوصاً به اسماعلیان کشور خواهد بود، مدت زیادی میشود که راپور های غلت و دست خورده شخص نام برده کسنل آغاخان به همکار پاکستانی ها به نزد آغاخان ارسال میشود. تشکر از اینکه متن مفید را به خدمد مرم گذاشتید
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



رویدادها