یک رأس انتحاری دلسوز

٨ میزان (مهر) ١٣٩٢

خبر(بی بی سی): «هراس‎افگنان می‎خواستند با استفاده از مواد انفجاری که در پالان دو مرکب جاسازی شده بود، دست به حمله‎های تروریستی بزنند. براساس اطلاعیه وزارت داخله، محموله یکی از این خرها توسط پلیس مرزی تخریب، اما محموله خر دومی پیش از شناسایی توسط پلیس منفجر شد.»

بالاخره یک امیدواری کلان برای ما پیدا شد! تعداد آدم های نادان افغانستان و  اطراف آن رو به کاهش است؛ زیرا گروه های مرگ آور مجبور شده اند برای انجام انتحاری و کشتن مردم ملکی، دست به دامان و پالان حیوانات، از جمله خر ببرند و از این موجود نا ناطق استفاده استخباراتی نمایند.    

یکی از خرهای که قبل از انفجار توسط پولیس دستگیر شد، به «اوووش پریس» اظهار داشت: «کاشکی تعداد دالخوران دنیا بیشتر از این می بود که حالا ما بیچاره های  جَوخُور مجبور به مردن مفت، و مراندن مجانی مردم  نمی شدیم.» موصوف(ـه) گفته است، تا اینجا از خر بودن خویش نادم نبوده؛ اما موقعیکه مواد انتحاری را انسان جهت کشتن برادر و خواهر و مادر و پدر خویش در پالان وی جابجا نموده، از خریت اش کم کم پشیمان گردیده است؛ زیرا به قول این خر مظلوم، ارادۀ او دست خودش نیست و نمی‌گذارند چند صبای را کار خیر انجام دهد. خر دستگیر شده در حالی که بخاطر ریختن خون ناحق اشک میریخت، یاد آور گردید که با وجود خر بودن، او میفهمد که قتل انسان ها گناه کبیره است و مرتکبین آن به دوزخ خواهند رفت؛ اما میگوید چاره یی نداشته و پالان انتحاری را به زور و ارعاب برای او پوشانده اند.

با آنکه -به اعتراف خودش- در کلۀ کلان این حیوان مغز چندانی موجود نیست؛ اما از سازمان انسجام امور حیوانات میخواهد تا اصول چهارپا بودن را برای او ترینینگ دهند؛ زیرا کشتن زن و کودک آدم برایش  بسیار بسیار درد آور است. این خر به رسانه های خارجی گفته است خدا او را بخاطر قتل عامِ آدم نیافریده، و  باید بار بشر را بدوش بکشد، همچنان موصوف گفته که وظیفه او ماتم سرا سازی خانۀ آدم نیست. این خر شریف در پایان می‌فرماید: «من به عنوان یک موجود چهارپا تصور میکنم هر آدمی که در کله اش نیم مثقال مغز باشد، اخلاقاً جرأت کشتن یک مورچه را نخواهد داشت، چه برسد به قتل ده ها زن و کودک.»

این اظهارات از جانب خر دلسوز در حالی صورت میگیرد که چندی پیش، یک آدم نمای انتحاری در عقب درِ دادگاه عالی – به امید داخل شدن در جنت، نزده عابر و مامور را شهید،  و چهل تن پیر و جوان را معلول ساخت، کاری که حتی یک مرکب حاضر نیست مرتکب آن گردد!







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



نجیب الله دهزاد