عرو سک های که در روز های مبارزات انتخاباتی رنگ آمیزی خواهند شد

٢٣ سنبله (شهریور) ١٣٩٢

گرچه همه میدانند که شعاردفاع از حقوق زنان در افغانستان فقط یک نمایش بیش نبوده است و زنانی هم که به طور  سمبولیک درطول این سالها در این نمایشات رول بازی کرده  اند، بازیچه ها و دلقک های ساخته شده دست سیاست مداران بوده اند که میخواستند اوضاع را به نفع خود تغییر بدهند .

 حقیقت که همین روز ها  در صف بندی های مردانه  در پروسه مبارزات انتخاباتی  به خوبی آشکار است   گروه های وسیع  از مردان که بدون حضور هیچ زنی در زد و بند مبارزات انتخاباتی شدیدا مصروف هستند واز حرص و طمع  قدرت نصف بیشتراز نفوس کشور خود را از یاد برده اند . مردان که  روز ی به وسیله  شعار توجه به حقوق زنان به قدرت و شهرت  دست یافته بودند  و از  توجه  جامعه بین المللی به داستان فاجعه بار زنان  افغان سو استفاده های سیاسی و مالی بیشماری کردند  بعد از آن چندی از عر وسک های کوکی ساخته شده دست های خود  را با سلیقه و ذوق خود بنام زن رنگ آمیزی کردند و بر سکوی قدرت پهلوی خود گذاشتند تا پایه های  قدرت  خود را ازتزلزل نجات داده  روی انتقادات جامعه جهانی خاک بپاشند  . حالا هم  این آقایان باز هم همان درامه   سابق را از سر خواهند گرفت  .. هر وقتیکه  احساس کردند که  ضرورت به حمایت مالی و سیاسی جامعه جهانی دارند بازهم  شعار حمایت از زنان را  سر خواهند داد بعد عروسک های بی زبان دیگری رابا سلیقه های خود دوباره  رنگ آمیزی خواهند کرد  وبعد بنام زن به میدان خواهند آورد  و بعد هم نامشان راخواهند گذاشت نماینده های زنان افغانستان .

در طول سالهای گذشته بیشترین زنان که شایستگی و لیاقت قرار گرفتن در مقامات رهبری  و قانون گذاری  را نداشتند با سلیقه های مختلف مردانه  فقط به منظور  پر ساختن جای خالی و  سمبولیک زنان  در معرض نمایش قدرت قرار دادند  این زنان  آنطور که باید توانایی و شایستگی یک زن را باید اثبات میرسانیدند نتوانستند ثابت بسازند این امر سبب گردید که بیشتر مردم  به قدرت و شایستگی زنان بی باور شدند و مشکلات زنان افغانستان  در همان جای اولی خود باقی ماند .

این روز ها که بیشتر از هر زمان  جوش و خروش مبارزات انتخاباتی است . از راه های مختلف  تلاش دارند تادر میان مردم بیشتر نفوذ  کنند وهمچنان توجه جامعه بین المللی را هم  بیشتر جلب کنند  تا   نفوذ خود را در میان مردم بیشتر سازند ولی  این مردم کی ها هستند؟

کتله وسیع مردم این سرزمین که  (زنان )*.هستند... قشر بزرگ از نفوس این کشور  که صداهایشان همیشه  از حنجره های در گروگان گرفته شده دیگران بلند میشود وافسانه های غم انگیزشان  رونق تجارت بازار های شرق و غرب شده است ..داستان رنجهایشان  کیسه زراندوزان را هر روز پر و پرتر میسازد  قصه درد هایشان وسیله بسیار خوب  شهرت کسانی که در غرب و شرق  در آتش طمع شهرت و پول میسوزندگردیده است  .انسانهای مظلوم که تصاویر بدبختی هایشان  رونق مجالس و محافل جهان شده است وفلم های زندگی خصوصی انها برهنه واردر معرض حراج و رقابت فلمسازان جهان قرار گرفته و  جایزه های جهانی  را برای فلسمسازان و درامه نویسان جهان به ارمغان میاورد  . زنهایی که فقط نامشان مظلومانه برای دیگران سرمایه گذاری میکند  ولی خود از گرسنگی و بیماری و فقرو خشونت  میمیرند .

کسانی که   سیاست مداران مرد   رسامی شان میکنند . رنگ امیزی شان میکنند و بعد هم فقط به نمایش گذاشته میشوند.

در طول سال های اخیر سو استفاده های سیاسی و فرهنگی از نام زنان افغانستان به انوع مختلف  میان سیاسیون و فرهنگیان  صورت  میگیرد  که حتی در بیشتر موارد وسیله خوبی  رسیدن به پیروزی و به شهرت رسیدن و دست یافتن به قدرت مردان  شده اند

 این سو استفاده هابیشتر از نام آن زنان میشود که تا حال درآتش بدبختی میسوزند ولی هیچگونه تغییر در زندگی خود احساس نکرده اند . از زخم هایشان هنوز خون میچکد وقصه  درد هایشان هنوز ناشنیده باقی مانده است  . . قشرهمیشه  مظلوم  و همیشه خاموش که قصه درد هایشان حراج و تجارت سیاسی میشود چون  حریصان قدرت حضور انهایی را که میخواهند توانایی واقعی یک زن افغان را به نمایش بگذارند نمیخواهند  و ساحه را برایشان تنگ میسازند و و دست های که باید آنها را حمایت کنند برعکس  روزنه روشن آنها را میبندند .







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



داکتر جلیله سلیمی