جلاد شبرغان، تریاکسالار بغلان و فاسد پکتیا بحیث بهترین والی برگزیده شد!

٢٦ ثور (اردیبهشت) ١٣٩٢

جلاد شهرشبرغان، تریاک سالار ولایت بغلان وفاسد ترین والی ولایت پکتیا بحیث بهترین وموفق ترین والی افغانستان بر گزیده شد!

انتخاب جمعه خان همدرد بمقام اول، مسابقۀ گزینش بهترین وموفق ترین والی افغانستان که، همه بیاد دارند چگونه آلوده دامنی او به قاچاق مواد مخدر، فساد اداری، ارتباط با آدمکشان حرفوی طالب وحزب اسلامی، داشتن اعتقادات فاشیستی ونفاق افگنانۀ قبیلوی، موجبات قیام مردمی ولایت بغلان رافراهم، ومجبور به فرارش از آن ولایت ساخت.

همچنان مردم افغانستان وکافۀ جهانیان شاهد آن اند که، این جلادبا چه بی رحمی وقساوت ، تظاهرات مسالمت آمیزوقانونی مردم صلح دوست وعدالتخواه شهرشبرغان را به خاک وخون کشانید، وفرمان قتل عام تظاهر کنندگان را به مسئولیت خودصادر نمود که، در نتیجۀ آن سیزده جوان شهید، بیشتر ازپنجاه تن زخمی وصدها تن دیگر گرفتار وزندانی گردیدند، وبا ادامۀ مقاومت مردم بر علیه او همکارانش، این خائین آدمکش با سرافگندگی از آن شهر اخراج گردید!

جناب کرزی به پاس این آدمکشی وبی رحمی اوبرعلیه مردم شبرغان که عمدتاً متعلق به خلق های ازبیک، تورکمن، تاجیک، هزاره، عرب وغیره میباشند، اورا بمقام های والی پکتیا ووزیر مشاوری دولت خود منسوب، ومورد تقدیر قرار داد.

مردم افغانستان برعلیه این اقدام رئیس جمهور، به اشکال مختلفی، معترض گردیده، اورا ناقض قانون وحامی تروریست ها قلمداد نمودند که، با کمال تأسف هیچ تأثیری روی کار کردهای آقای کرزی نداشت!

مردم ولایت پکتیا هم از کارکردهای خلاف قانون وموازین انسانی واسلامی این جلاد به تنگ آمده چندین نوبت دست به تجمعات اعتراضی زدند که، هر بار بگونۀ خاموش ساخته شد ودرمقابل به حمایت های بی دریغ آقای کرزی از این جانی بشکل چشمگیری فزونی بعمل آمد، تا حدی که، بعداز شکل گیری آخرین تجمعات اعتراضی مردم ولایت پکتیا در ماه دسمبر سال2012جناب کرزی این جلاد را بحیث بهترین وموفق ترین والی افغانستان درسال 2013 تعین ومورد تفقد شاهانه قرار داده است.    

 

اینکه کارمندان یک دولت مورد تقدیر ویا مجازات واقع شوند جای تعجبی بخود ندارد وباید است چنین امری همیشه ودر حالتی وجود داشته باشد.

ولی آنچه که مهم ودر چنین مواردی قابل دقت میباشد، معیار ومشخصات انتخاب چنین افراد است که بایداست مستحق چنین پاداشی شوند.

قرارداشتن نام یکی از جنایتکاران فاشیست وبی رحم شرایط امروزی کشورجمعه خان همدرد والی تحمیلی کرزی به ولایت پکتیا، درصدر جدول موفق ترین والی ها وبرندۀ مقام اول این مسابقه که، نتایج کارهای ننگین وخونین اودر ولایات بغلان، جوزجان وپکتیا، تا ابد درج صفحات تاریخ باقی خواهد ماند، برای تمامی مردم افغانستان ، خصوصاً مردم جوزجان سخت تکاندهنده وتعجب آور است.

اندرین جاست که مردم افغانستان باید است، پاسخ سوال بی پاسخ:

جنگ، تفرقه، فساد، بدبختی ، سیه روزی، عقب ماندگی، جهالت، تفرقه، بیعدالتی، تعصبات روز افزون قومی وقبیلوی، دشمنی های منطقوی، وابستگی به اجانب ودر یک کلام کلیه مصیبت های گذشته وحال این کشور را دریافته وبپذیرند که عامل تمامی این بدبختی ها درین کشور، همین قبیله سالاران متعصب وبیگانه پرستی اند که، بجز از قدرت وبر تری طلبی چیز دیگر درذهن وحافظۀ خود ندارند.

انتخاب جمعه خان همدرد بحیث بهترین وموفق ترین والی دولت، در مقابله با خواست مردم بغلان، جوزجان وپکتیا بهترین وگویا ترین نمونۀ اینگونه برخورد های غیر ملی وخلاف منافع عمومی مردم افغانستان است.

زیرا مردم افغانستان، باالخاصه باشندگان مظلوم ولایات بغلان، جوزجان وپکتیا که با این جلاد از نزدیک آشنا بوده، ومعروض به جنایات نا بخشودنی او بر علیه خود گردیده اند، وخوب میدانند که اوکیست وچه هیولایی است که، بجز از زهر تعصبات فاشیستی ودشمنی با مردم خصوصاً اقوام وملیت های غیر پشتون در روح وروان اوچیزدیگری وجود ندارد.

این عمل آقای کرزی یکبار دیگرثابت ساخت که، کارمندان موفق دولت کرزی از میان ابرجنایتکاران وبی رحم ترین قاتلین مردم افغانستان برگزیده میشوند، وآنانیکه پله های جنایت ایشان در کار کرد های روزمره از همه سنگین تر است بهترین وبرگزیده ترین دولتمردان این دولت باندیستی بحساب میآیند.

 

پارۀ از اسناد جنایت جمعه خان همدرد در زیر مطالعه نمایید 

 

ویکی لیکس: جمعه خان همدرد در فساد اداری و ناامن ساختن شمال دست دارد

دوشنبه 15 آذر 1389 ساعت 23:07

روزنامه گاردین

جمعه خان همدرد والی پکتیا توانایی این را دارد که یک سیاست مدار خوب باشد. اما ارتباطش با حزب اسلامی حکمتیار، مداخله در امور ولایت بلخ، ارتباط تنگاتنگ با شورشیان و رهبری یک گروه بزرگ مفسدین اداری به سطح ولایت پکتیا وی را برای آینده افغانستان به حیث یک مشکل در آورده است.

به گفته یک انجنیر که برای پروژه های تیم بازسازی ولایتی پکتیا کار می کند و همچنان بر اساس تحقیقات ریاست امنیت پکتیا چمعه خان همدرد رهبری یک شبکه منظم فساد در ولایت را که شامل قوماندان امنیه و چندین ریاست های سکتوری ولایت پکتیا می باشد بر عهده دارد.

حیف و میل پول های کمک کشور آمریکا در چهار مرحله صورت میگیرد: زمان داوطلبی پروژه ها . دادن اجازه نامه های ساختمانی. در جریان اجرای برنامه و بلاخره در زمان افتتاح پروژه توسط شرکت اجرا کننده.

جمعه خان که یک پشتون مربوط قوم وردک می باشد در ولایت بلخ زاده شده است. باوجودیکه سند صنف 12 را دارا میباشد در خواندن و نوشت بسیار ضعیف است. زمانی با دوستم بود علیه دیگران میجنگید بعدا با طالبان یکجا شده دوستم را شکست دادند اما بعدا از سقوط طالبان مجددا متحد دوستم شد. در سال 2007 بعد از برطرف شدن از ولایت های بغلان و جوزجان بر اساس تظاهرات مردم به حیث والی پکتیا مقرر شد.

راپور های موثق نشاندهنده این امر است که وی حالا هم عظو فعال حزب گلبدین بوده و رهبری جنگجویان حزب را در شمال بعهده دارد.

در زمان اتخابات ریاست جمهوری زیادتر وقت خود را در خارج از ولایت پکتیا در شمال افغانستان در کمپاین انتخاباتی کرزی سپری کرد. قرار منابع داخلی و بین المللی فعالیت هایش در بلخ در زمان انتخابات قریب بود موجب برخورد نظامی در شمال شود.

در همین حال گفته میشود که وی در زمان انتخابات ریاست جمهوری از صلاحیت های خود سو استفاده کرده و برای کرزی کمپاین می کرد و همچنان در ولسوالی های پشتون نشین بلخ غرض نا امن ساختن ولایت سلاح توزیع نموده بود. از برخورد های مسلحانه فقط زمانی جلوگیری شد که دور دوم انتخابات برگزار نشد.

معینیت اداری وزارت داخله از ........... خواستار کمک در گرفتاری همدرد بخاطر دست داشتن اش در واقعه جوزجان شده بود اما این قضیه دنبال نشد.

ریاست امنیت ملی پکتیا یک انجنیر پی آر تی بنام جاوید خیر الدین در بخاطر دست داشت در فساد گرفتار کرد. تحقیقان پیرامون قضیه این انجنیر منجر به افشای یک شبکه وسیع فساد به سطح ولایت با محوریت و مرکزیت والی همدرد و رییس دفترش حشمت الله یوسفی شد.

رییس امنیت ملی پکتیا علی احمد مبارز و دیگر شاهد های عینی همدرد را متهم به گرفتن رشوه از قراردادی ها نموده است و حتی موارد در قراردادی ها را از محل کار گرفتار نموده است تا پول رشوت را پرداخت کنند. امنیت ملی همچنان همدرد را متهم به عضویت به حزب اسلامی و کمک مالی به جنگجویان در بلخ نماید. وی توسط قسمتی از پول های بدست آمده از رشوت و قاچاق جواهر و مواد مخدر فعالیت های جنگجویان حزب اسلامی را در بلخ کمک مالی میکند. وی روابط پنهان با شورشاین در پروان . کنر و کابل و همچنان ارتباطات با شبکه جاسوسی پاکستان (آی ایس آی) و یک عضو سپاه پاسداران ایران دارد.

وی وسیعا در فساد و حیف و میل پول های کمک و گرفتن رشوه از قراردادی ها دست دارد. در اکثر اجازه نامه های ساختمانی ضرورت به امضای والی میشود که در این وقت همدرد حق خود را میگیرد.

محاکمه نمودن همدرد متصور نیست چرا که ارتباطات وسیع در کابل و نفوذ اش در حزب اسلامی دارد مانع هرنوع کار میشود.

 

برگردان: محمد طارق مومنزاده

 

*******************************************

 

اعتراض به انتصاب جمعه خان همدرد به عنوان وزير مشاور و والی پکتيا 

کابل پرس من > تريبون آزاد > اعتراض به انتصاب جمعه خان همدرد به عنوان وزير مشاور و والی پکتيا

ترک تباران برون مرزی افغانستان

يكشنبه 6 ژانويه 2008

بتاريخ سی دسامبر 2007 ازطريق بعضی ويبسايت ها وبتاريخ اول جنوری 2008 ميلادی از طريق شبكه جهانی تلويزیون آريانا خبری منتشر گرديد كه مطابق اين خبر « جمعه خان همدرد بحيث وزیر مشاور و والی پكتيا مقرر شده است» .

جمعه خان همدرد عضو حزب اسلامی گلب الدين حكمتيار و از همكاران فعال طالبان كه درسال 2005 ميلادی در اثر تظاهرات دوامدار مردم ولايت بغلان بخاطر متهم بودن او به همكاری مخفی و علنی باگروه القاعده ، طالبان وحزب اسلامی گلب الدين حكمتيار وهمچنان سابقه راهزنی و دست داشتن او به تجارت مواد مخدر ، تعصبات قومی و عدم كفايت او در امور ولايت ، از وظيفه كنار زده شد .

اما پس ازمدتی با حمايت وابستگان طالبان و حكمتيار در داخل دولت كه هردو ازطرف جامعه جهانی رسمآ تروريستهای بين المللی وابسته به القاعده اعلام گرديده است بحيث والی جوزجان توظيف گرديد .

اين والی تحميلی به مردم جوزجان كه جز ترياكسالاری ، افتراق قومی و زمينه سازی برای نفوذ القاعده وطالبان در شمال كشور ، گامی به نفع مردم جوزجان برنداشت ، بالآخره كاسه صبر مردم لبريز گرديده و در اواخر ماه می سال 2007 ميلادی روشنفكران و جوانان جوزجان به حمايت توده های وسيع مردم دست به تظاهرات مسالمت آميز زده و خواستار بركناری جمعه خان همدرد از مقام ولايت شدند كه درنتيجه ، جمعه خان با قصی القلبی بی مانند كه خسيسه هر فاشيست تروريست مشرب است ، شركت كنندگان تظاهرات مسالمت آميز را به رگبار گلوله بست كه عاقبت سيزده نفر شهيد وبيش از پنجاه نفر زخمی شده بخاك و خون غلتيدند و فلم های مستند حاكی از آنست كه كشته شدگان و زخمی های اين جنايت غيرانسانی همه از عقب ، توسط باند محافظ جمعه خان شكار شدند .

طالبهای نيكتائی دار وفادار به آرمان فاشيستی و تروريستی وگماشته نوكرمنش آنها ضرار احمد وزیر داخله به مثابه همدستان جمعه خان همدرد ، برای پنهان كردن جنايات كشتار دسته جمعی شركت كنندگان تظاهرات مسالمت آميز درشبرغان ، برای منحرف ساختن افكار عمومی دور از صحنه دلخراش سركوب تظاهرات ، با دیده درائی های نابخردانه حرافی هائی كردند تا چهره واقعی فاشيسم را نقاب بپوشانند . اما ويديو فلم های مستند جريان تظاهرات شبرغان و به رگبار گلوله بسته شدن شركت كنندگان تظاهرات مسالمت آميز به امر جمعه خان همدرد و بخاك و خون كشانيده شدن ده ها تن جوانان حق طلب و عدالتخواه شركت كننده در تظاهرات كه از طريق تلويزیون های معتبر جهانی و وبسايت های انترنتی به نمايش گذاشته شد ، پرده از چهره خون آشام فاشيسم برداشت وجنايت مشهود جمعه خان همدرد را برملآ نموده و قلوب افراد با وجدان و طرفداران واقعی حقوق بشر را تكان داد .

طرفداران دموكراسی وعدالتخواهان افغانستان بخصوص مردم عزادار ولايت جوزجان وديگر ولايات شمالی كشور ، درانتظار بودند كه جنايتكارمشهود و معلوم الحال جمعه خان همدرد به دادگاه عدالت كشانيده شده و از جنايت خود نسبت به مردم جوزجان جواب خواهند داد وآقای كرزی به صفت ضامن تطبيق عادلانه قانون در كشور ، دين خود را در برابر مردم مظلوم ادآ خواهد كرد اما متآسفانه برعكس توقعات مردم ، رئيس جمهور افغانستان اين جنايتكار معلوم الحال را بحيث وزير مشاور رياست جمهوری و والی پكتيا مقررنموده است .

حكومت رئيس جمهور كرزی با اين اقدام ضد مردمی خود به جنايت مشهود نماينده طالبان و القاعده صحه گذاشته است و در عين حال به حلقات شوونستی خود چراغ سبز را برای كشتار مردم نشان داده و تلويحآ خاطرنشان ميسازد كه پاداش قتل مردم عبارت از بلند بردن مقام دولتی قاتل است .

بادرنظرداشت چنين مناسبات غير انسانی و غيراخلاقی دولت رئيس جمهور كرزی با مردم ولایات شمال كشور بخصوص مردم عدالتخواه جوزجان ، ما جمعی از توركتباران برونمرزی افغانستان برخاسته از اقوام اوزبيك ، هزاره، ايماق ، بيات ، توركمن و قزاق درحاليكه اين تصميم ضد مردمی حكومت رئيس جمهور كرزی را محكوم نموده خاطرنشان ميسازيم كه مردم افغانستان در برابر اينگونه پاليسی فاشيست مآبانه حكومت ، مجبور خواهند شد تا نافرمانی مدنی را به مثابه يكی از اسلوب مبارزه برای دفاع از ناموس ، حيثيت ، شرافت ، حقوق شهروندی وكرامت انسانی خويش انتخاب نمايند .

درعين حال از رئيس جمهور كرزی بمثابه تضمين كننده تطبيق عادلانه قانون اساسی و ديگر قوانين دولت و تضمين كننده مصئونيت اتباع كشور جدآ تقاضآ مينمائيم تا با اين پاليسی مردم ستيزانه خود جامعه جنگ زده را بار ديگر به حلقوم آتش جهنمی جنگ های بين الاقوامی فرو نبرده وبا پشتيبانی و پاداش دادن به جنايتكاران مشهود و معلوم الحال مانند جمعه خان همدرد مانع تطبيق قانون نگردد .

از پارلمان مملكت به مثابه ارگان معتبر نمايندگی از مردم توقع ميرود تا جلو پاليسی های ضد مردمی قوه اجرائيه كشور را گرفته و در ارتباط به مسئله مطروحه وزير داخله بی كفايت وشريك جرم قتل عام ضرار احمد مقبل و همچنان سارنوال كشور رابه صفت مدعی العموم در پارلمان احضار و درمورد مقرری جمعه خان همدرد و عدم تعقيب دوسيه نسبتی او در قضيه خونين شبرغان توضيحات مطالبه نمايد .

ازسازمانهای حقوق بشر بين المللی مخصوصآ هومان رايت واچ ، امنيستی انترنشنل ، سازمان دفاع از حقوق بشر ملل متحد و سازمان مستقل حقوق بشر افغانستان تقاضا مينمائيم تا جنايت مشهود ضد بشری جمعه خان همدرد را كه با سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم شبرغان وكشتار دسته جمعی و بخاك خون كشانیدن جوانان معترض عدالتخواه ، مرتكب جدی ترين جنايت بشری شده است تعقيب نموده و تحقيقات لازم مستقلانه را انجام داده و از صلاحيت قانونی و اعتبار بين المللی خود برای محاكمه جنايتكاران مانند جمعه خان و استقرار عدالت اجتماعی در جامعه جنگ زده افغانستان استفاده كرده و نگذارد كه دولت تحت الحمايه جامعه جهانی ، درصف حاميان جنايتكاران قرار گيرد

 بازهم خبر مربوط به اعتراضات مردم پکتیا را از زبان خبر نگار(خبریا ل دات کام) بشنوید

 

********************************************

 

دپکتیا والي جمعه خان همدرد په خلاف دلاریون خبر ورکول شو 

11 Sep 2012, 6:23

 

د پکتيا ولايت ځايي قومونه او خلک په پام کې لري چې سبا ورځ په ګردېز ښار کې يو پراخ سوله اييز لاريون وکړي او په پلان کې ده چې د دولت لخوا د قانع کوونکي ځواب د ورکولو تر مهاله پورې خپلو لاريونونو ته دوام ورکړي.

 

دپکتیا درسنیو له دفتره خبریال ډاټ کام ته رالېږل شوې خبرپاڼه کې راغي چې دغه لاريون چې ټول پکتيا ميشتي قومونو پکې برخه اخلي، د ځايي ادارې د هغو ناقانونه کړنو په مقابل کې راپورته کېږي چې له امله يې په پکتيا کې ګڼې ستونځې راپورته کړې او يو له دغو ستونځو څخه د تېرې په ښارګوټي کې د شنې سيمې ناقانونه وېشنه ده، چې والي جمعه خان همدرد يې د خپلو شخصي ګټو په موخه ويشي.

خبرپاڼه تور لګوي چې له هغه وخته چې جمعه خان همدرد په پکتيا کې د والي په توګه ګمارل شوی؛ له امله يې په پکتيا کې ګڼې ستونځې ايجاد شوې. د مالي فسادونو له امله د سترو رغنيزو پروژو ( لکه د مچلغو بند، د ګردېز – زرمت او ګردېز – خوست سړکونو، انتقالي برق… ) کارونه ځنډېدلي، د پکتيا مېشتو قومونو تر منځ يي قومي او ژبني توپيرونه رامنځته کړي، دولتي ځمکې يې غصب کړې او په دولتي ادارو کې د خلکو د استختدام په برخه کې د ګوندي، سليقوي او شخصي اړيکو له مخې عمل کوي…

دوی وايي داسي‌والي ته اړتیا لري چې ډېر وخت په پکتیا کې او لږ له خپله ښاره دباندي تېرکړي .

تر اوسه پوري دپکتیا چارواکو په دې اړه څه غبرګون نه دی ښودلی .

دیادولو وړده چې جمعه خان همدرد دافغانستان دشمال اوسېدونکي‌او دحزب اسلامي دپیاوړو قوماندانانو څخه ګڼل کېږي . داسي انګېرنه شته ده چې جمعه خان همدرد او دهغه له پلویانو سره په شمال کې عطامحمد نور ژور اختلاف لري او دا علت دی چې دده پّ خلاف خلګ راپاروي .

په ختیځ کې دخبریال ویبپاڼې همکار وايي‌چې دیو شمېر خلکو غوسه همدرد ته ځکه راټوکېدلې ده چې هغه په دې وروستیو کې داداري‌فساد په خلاف جدي‌او کوټلي ګاومونه اوچت کړي دي‌او ګڼ کسان یې له دندو ګوښه کړي دي‌.

خپرونکی: خبریال@ددغه متن ټول حقوق دخبریال ډاټ کام دي ،دخبریال ویبپاڼې دبشپړ نوم دیادولو پرته څوک حق نه لري چې زموږ مواد کاپي کړي 11/09/12.on 12/09/12.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

هجران17.05.2013 - 22:48

 درحقیقت این انتخاب، انتخاب بدترین ها از بدها و بدترها بوده است. بدین وسیله همدرد توانسته است دربین بدها و بدتر ها بحیث بدترین والی انتخاب گردد. زیرا در این دولت امروزی شخص خوب پاک و متعهد نمی تواند در مقام های بالا راه یابد و یا شخص مطرح ای باشد. زیرا مفسدین همه در مقام های بلند هستند و مانند خودشان مفسدین را به قدرت میرسانند.

زید17.05.2013 - 09:10

  برادر عزیز وقتی می گوید حکومت مفسد همه سوال ها حل می شود هیچ والی و وزیر فکر می کنم پیدا نه شود که آغشته در فساد , کشتار و ویرانی وطن دخیل نه باشد اگر آنها پاک باشند چرا مهره از این دستگاه فساد اند و مشغول چپاول دارایی های عامه
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



توردیقل میمنگی