فراخوان دور سوم جشنواره صلح سیمرغ به اهل موسیقی

١٨ ثور (اردیبهشت) ١٣٩٢

اینک همراه با هم به استقبال دور سوم جشنواره سیمرغ می رویم تا از هنرمندان عرصه موسیقی و جوانان مبتکری که زمینه بروز خلاقیت های شان تا به حال فراهم نبوده تقدیر به عمل آوریم.

جایزه صلح سیمرغ در سال ۱۳۸۸خورشیدی (۲۰۰۹) به ابتکار بنیاد آرمان شهر  تأسیس شد. دور اول این جشنواره به آثار برتر شاعران و نویسندگان این جغرافیای فرهنگی اختصاص پیدا کرد و در دوم  به ناشران برگزیده مستقل. به علاوه، به پاس فعالیت های انتشاراتی به وزارت فرهنگ تاجیکستان و کتابخانه ملی این کشور به دلیل ایجاد محلی امن برای کتاب و کتابخوانی، تندیس سیمرغ اهدا شد.

۳۶۵ روز صلح می خواهیم، نه یک روز کم، بل یک روز بیش!

به بهانه روز جهانی صلح، پس از تحمل جنگ، خسران و بی داد، پس از گذار از طوفان ها و ناملایمت ها، می خواهیم به یاد بیاوریم که سیمرغ افسانه ای، که پرش دوای هر درد است و نوید آزادی و داد، در پشت کوه قاف آشیانه نکرده است. ما خود سی‏مرغ هستیم و در کانون و پیرامون، اگر بیدار شویم، سازنده و نگهبان صلح پایدار.  و اگر هوشیار باشیم و باور کنیم و آستین بالا بزنیم، منجی نیز خودمان هستیم.

دور سوم “سیمرغ” فراخوانی است برای رساندن پیام صلح از طریق موسیقی به گوش مخاطبانی که سال های سال است جز فریاد تفنگ و نفیر گلوله را نشنیده اند و مشتاق و شنوای صدایی هستند که گوش جان را نیازارد و بیارامد. نظامی گری، شکنجه و آزار و همه اشکال خشونت و مداخله مخرب هیچ گوشه از جغرافیای ما را در قرن حاضر آرام نگذاشته و همواره چکمه پوشانی بوده اند که  جز به اسارت انسان فکر نکرده و نمی کنند.

این جشنواره پیشکشی از امید به کوشندگان راه صلح در سراسر جهان است تا این مردم را در بازیابی دوباره شأن و کرامت خود یاری دهد، نغمه ای ست برای آنانی که دیریست جز طبل جنگ، نوایی نشنیده اند.

سیمرغ کاشانه گسترده ایست برای هنرمندانی که موازی با این همه نفرت و خشونت صدای دلنواز و ترانه روح پرور شان، مردم این جغرافیای بزرگ را هر از گاهی از واقعیت زشت پیرامون به دنیای آرمانی و زیبای شان برده است.

ما از دست اندرکاران موسیقی:  ترانه سرا، آهنگ ساز و آواز خوان دعوت می کنیم

تا در ساختن این کاشانه با ما همراه شوند!

آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره باید در مقابله با جنگ، نظامی گری، تبعیض، شکنجه و استبداد  و در تشویق به صلح و مهربانی بکوشد. بدیهی است در این جشنواره به دنبال شعار دادن نیستیم و از طریق هنر می خواهیم بین مردم پیوند ایجاد کرده و در نفی خشونت قدم برداریم.

در این جشنواره کیفیت ثبت و سابقه فعالیت حرفه ای هنرمندان، ملاک داوری نخواهد بود.

در دور سوم جشنواره صلح سیمرغ، گروه داوران، ترانه سرا، آهنگ ساز و آواز خوان برگزیده را معرفی  و تندیس لاجوردین جشنواره را اعطا می کنند. 

چگونه در جایزه صلح سیمرغ شرکت کنید

هنرمندان آثار شان را می توانند تا تاریخ ۱۷ جوزا- خرداد ۱۳۹۲ برابر با ۷ جون ۲۰۱۳

 به دو صورت، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند:

۱-      ساکنان افغانستان آثارشان را به صورت فایل صوتی یا تصویری ثبت شده بر روی دی وی دی به دو آدرس زیر ارسال کنند:

کابل: بهارستان، کوچه قصابی، دست چپ سرک پنجم، خانه ۱۹۵، دفتر بنیاد آرمان شهر

هرات: جاده پشت قوماندانی امنیه، روبروی تالار حیدری، دفتر بنیاد آرمان شهر

۲-     ساکنان افغانستان و دیگر کشورها می توانند لینک آثارشان را به صورت فایل صوتی یا تصویری به این آدرس ایمیل ارسال کنند:

jayezeh.simorgh@openasia.org

 

آثار ارسالی به دبیر خانه جشنواره باید مشخصات زیر را به صورت کامل به همراه داشته باشند، در غیر این صورت در جشنواره شرکت داده نخواهند شد.

این پرسشنامه را همراه با اثر خود به ما ارسال کنید

نام:                              

نام خانوادگی:

نام و نام خانوادگی به انگلیسی:

تاریخ و محل تولد:

تابعیت:

جنسیت: 

شغل:

تلفن:                                  

آدرس:

آدرس ایمیل:

سایت/وبلاگ:

لینک یوتیوب:                                                                                            

 تارییخچه ای مختصر از فعالیت هنری:

آرمان شهر یک نهاد مستقل و غیر انتفاعی شهروندی است که به هیچ دسته اقتصادی، سیاسی، مذهبی‌، قومی، و هیچ دولتی وابستگی‌ ندارد. آرمان این نهاد ایجاد بستر‌های مناسب برای تامین خواست‌های اجتماعی برای دموکراسی، حقوق بشر، عدالت و قانون مداری است و نیز دست زدن به ابتکارات فرهنگی‌ و نشر کتاب در خدمت به شکل گیری آگاهی‌ جمعی‌ شهروندان. آرمان شهر در راستای تبادل اندیشه و گفتگو در منطقه با هدف ایجاد همبستگی‌، پیشرفت و صلح، می کوشد.

تماس با ما:

jayezeh.simorgh@openasia.org

تلفن: ۰۰۹۳۷۸۷۱۹۵۲۱۲ و ۰۰۹۳۷۰۰۴۲۷۲۴۴ و ۰۰۳۳۶۶۲۱۵۳۲۹۷

وبسایت آرمان شهر: http://openasia.org  وبلاگ جایزه سیمرغ: http://jayezasimorgh.blogfa.com







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

حامدسهرابی 20.05.2014 - 15:42

 سلام.بنده از کرمانشاه خدمتتون تماس میگیرم.ساز دف رو قبول میکنید؟؟با این شما تماس حاصل فرمایید .09199021727
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



بنیاد آرمان شهر