تیم حاکم در یک قدمی اعلام «جهاد با کفار»

٢٧ حوت (اسفند) ١٣٩١

اینک  تیم حاکم افغانستان را عملاً درجهتی سوق می دهد که خود به خود به «سوریۀ دوم» تبدیل شود.

شورای علما دولتی درکابل اعلام کردکه هرگاه نیروهای امریکایی، زندان بگرام را به حکومت تحویل دهند و نیروهای ویژۀ خود را از ولایت وردک خارج نکنند؛ به عنوان «اشغالگران افغانستان» قلمداد خواهند شد. بربنیاد اطلاعاتی که من درپژوهش های خویش بهره می جستم، تا دو سال پیش معاش وامتیازات شورای علمای افغانستان از سوی منابع امدادی وابسته به امریکا (کفار) پرداخته می شد. امام مسجد پل خشتی گفت که حضور «کفار» درافغانستان حرام است. اما وی فراموش کرده است که دولت کنونی به پول، امکانات، تلفات وحمایت های سیاسی دنیای «کفار» دریازده سال پیش تشکیل شده است وبنا برین این حکومت ودولت، ماهیت کفری دارد.

از قول منابع خاص به طور غیر رسمی خبر می رسد که دستور همه گانی از طرف رئیس جمهورکرزی (پس ازمشورت با کابینه، رهبران جهادی ومعاونان رئیس جمهور)  به ملاامان مساجد وشورای علما به هدف شروع کارزار ضد امریکایی صادر شده است. اگر این اقدام ظرف روز های آینده با موانعی جدی مقابل نشود، اجماع سراسری ملا ها و تشویق تظاهرات ضد امریکایی که از روز یکشنبه 26 حوت  1391 آغاز یافته، به دیگرولایات تسری پیدا خواهد کرد.

حاصل جمع گزارش های درز کرده درحلقات خاص، از تلاش منظم وهم آهنگ شده حکایت دارد تا تمهیدات فنی وعملیاتی یک حرکت خطرناک طراحی شده درارگ ریاست جمهوری، درآینده ای نزدیک به اعلام رسمی «جهاد علیه کفار» تبدیل شود.

ظاهراً سازمان دهنده گان این قمار از پیش باخته، انتظار دارند که نخستین عمل واکنشی ازسوی نظامیان خارجی، جرقه ای آغازین برای ایجاد اغتشاش خواهد بود.

اطلاعات تقریباً عام وجود دارد که سفارت ایران طبق بندوبست های قبلی با دولت افغانستان، مجاز است تا  عملیات سپاه پاسداران درتوزیع اسلحه، ایجاد هسته های اطلاعاتی، دسته های زخم زن وترور درسراسر افغانستان را به ویژه درمزارشریف، هرات، کابل ووردک علیه نیروهای خارجی هماهنگ کند. این عملیات بدون هیچ تردیدی تحت رصد سازمان های اطلاعاتی بین المللی قرار دارد وبا واکنشی  گیج کننده مقابل خواهد شد که نتایج ناگوار آن متوجه مردم ما می شود. 

 اینک  تیم حاکم افغانستان را عملاً درجهتی سوق می دهد که خود به خود به «سوریۀ دوم» تبدیل شود. شام شنبه بدون شک مخابرۀ خبر خوش از کابل به طیف محافظه کاران تهران شوروحالی را پدید آورده است! ایران سرمایه گذاری زیادی درین راستا انجام داده و به هدف شروع جنگ نیابتی برضد غرب، خودش را دریک قدمی القاح یک حزب الله مختلط عمدتاً سنی یا چیزی مثل نسخۀ بدل «حماس» دربطن حوادث افغانستان احساس می کند.

رویداد های  آینده به چه شکل خواهند بود؟

شاید امریکا که خیلی نسبت به قضیه حساس شده، تحرکاتی را به منظور تمرکز روی افراد و آدرس های خاص دردولت افغانستان عملی کند. طبق اعلام رسمی فرماندهی کل نیروهای خارجی، کلیه واحدهای نظامی آنان دستوراختفا به درون پایگاه های خویش را دریافت کرده اند. یعنی حالت جنگی حاکم است وآنان آماده به دفاع از خود شده اند. موضوع بسیار مهمی که ممکن است همه را متعجب کند این است که امریکاییان درمذاکرات جاری درقطر، پیش ازموقع به اساسی ترین درخواست های طالبان جواب مثبت بدهند و امریکا به علمای دولتی، اظهارات پرحرارت رئیس جمهور وتهدید تظاهرکننده گان به «قیام نظامی» علیه امریکا، ازطریق فیصله های قطرپاسخ بدهد که عواقبش کمرشکن خواهد بود. این امربه معنی آن است که تیم حاکم با دست خود، قبرخودش را حفر می کند.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



رزاق مامون