از پرتو نادری پشتیبانی میکنیم

١٦ دلو (بهمن) ١٣٩١

چنانیکه همه آگاهی داریم، اخیراً دادستانی کابل دستور بازداشت استاد پرتو نادری را داده است. دلیل این کار، شکایت داوود علی نجفی وزیر ترانسپورت به دادستانی میباشد که گویا آقای نادری او را در دو نوشتۀ خود "رییس جمهور آینده را چه کسی انتخاب می کند!" و "سخنی با رییس جمهور و آن ماجرای نجفی" توهین کرده است. در این نوشته ها جناب پرتو با نقل قول از جریدۀ "ماندگار" از ازبان آقای نجفی چنین مینویسد: "حامد کرزی را من رییس جمهور ساختم ورنه داکتر عبداله رییس جمهور بود". آقای نجفی در انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٨٨ خورشیدی رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات بود. نتیجۀ انتخابات نظر به وجود گستردۀ فساد نامشروع اعلان شد و انتخابات به دور دوم کشانیده شد. اما چون داکتر عبدالله در دور دوم اشتراک نکرد، کرزی بدون داشتن رای اکثریت رییس جمهور (نامشروع) اعلان شد.   

 

بر اساس قانون رسانه ها، شکایت از رسانه ها و مطالبی که در رسانه ها منتشر می شوند، نخست باید از سوی کمیسیون نظارت بر تخطی رسانه ها در وزارت اطلاعات و فرهنگ بررسی گردد. و اگر این کمسیون لازم ببیند میتواند قضیه را به نهادهای عدلی و قضایی واگذار کند. پس جلب پرتو نادری از جانب دادستانی بر اساس شکایت آقای نجفی غیر قانونی میباشد.

 

پرتو نادری فرهنگی خامه به دست و دانشمند بزرگی است که وجودش افتخار و گنجینۀ سُتُرگی به فرهنگ و زبان کشور ما هست، و تا جاودانگی خواهد بود. از او پشتیبانی میکنیم.

 

نوشته های یاد شده در بالا را که در ماه های ثور (اردیبهشت) و جوزا (خرداد) امسال در تارنمای خراسان زمین نیز نشر شده بود، میتوانید در پیوند زیر به خوانش بگیرید و خود داوری بفرمایید که در کجای این نوشته ها جرمی صورت گرفته است که پرتو نادری مجرم شناخته شود!

 

رییس جمهور آینده را چه کسی انتخاب می کند!

 

سخنی با رییس جمهور و آن ماجرای نجفی

 

مقالۀ روزنامۀ ماندگار در مورد ادعای آقای نجفی را میتوانید در پیوند زیر به خوانش بگیرید.

 

نجفی: "کرزی را من رییس جمهور ساختم ورنه داکتر عبداله رییس جمهور می شد!"


http://www.khorasanzameen.net/php/read.php?&id=1603






به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

دکتر لطیف طبیبی14.02.2013 - 17:30

  اشارۀ به دستور بازداشت پرتونادری از اینکه نظام سلطانی افغانستان بسوی دیکتاتوری میلان دارد، شکی نیست. برای اینکه ساختار اقتصاد چپاولگری و روند اجتماعی بر پایه ایدئولوژی و قوم گرایی زمینه سیاسی این حکومت است. ولی اینکه این دفعه سنگ سرکوبگری این نظام بطرف یک انسان فرهنگی وشاعر این دهه افغانستان پرتاب میشود ، جای تعجب است. به باورمن این وظیفه تمام روشنگران افغان است که علیه دستور بی پایۀ نظام سلطانی احتراز نمایند و نگذارند که روشنفکران افغانستان دوباره قربانی حاکمان این سرزمین گردند. با عرض حرمت. لطیف طبیبی

نجیب الله دهزاد13.02.2013 - 11:00

  بی "پرتو" که نمیشود سایه وزیر ترانسپورت را از مسیر آزادی بیان برچید!

نصیرمهرین 12.02.2013 - 09:44

  چه کسی می تواند انکار نماید که هزار ویک زشتی وپلشتی در جامعه حاکم شده است.رشوت ستانی ، زراندوزی، مردم آزاری، تبعیض ودسته بازی بیداد می کنند.دوست گرامی ام پرتو نادری،از جملۀ آن عزیزانی است که در افشأ مفاسد، راه ورسم توطئه اآمیز، لب فرو نبست وسخن به موقع گفت. این است که اصحاب الدولت در هنگامی که اعمال نامۀ چندین سالۀ ایشان بار دیگر در محراق توجه قرار می گیر،هراسیده اند. می خواهندزبان ها وقلم ها را بترسانند. این باراز پرتو نادری شروع کرده اند. شرم تان باد با اتخاذ راه وروش مستبدانه! توطئه نکنید تا او را در پشت میله های زندان ببرید. بیایید با او در محضر مردم مناظره کنید. ننگ ابدی بر آنانی که جانب استبداد را الزام می کنند وبا آن هم مدعی اند که دموکرات اند!

عید محمد عزیزپور11.02.2013 - 18:56

 استاد نادری گرامی! در افغانستان مافیایی قاچاق مواد مخدر، مافیایی فساد، بی عدالتی و ستم حکومت میکند. این زمامداران با گذشت هر روز که به ثروت زراندوزی و زراندوزی آنان افزوده میشود، شریرتر، بی شرمتر و بدتر میشوند. بی احترامی به فرهنگ، دانش و فرهنگیان و دانشوران، از خصیصۀ این مافیاسالاران است. ورنه جواب نوشته را میتوان به نوشته داد. استاد بزرگوار پرتوی نادری شما درین کاروزار تنها نیستید. همه روشن اندیشان، فسادستیزگان با شما اند. همه دانشوران و فرهنگیان کشور در کنار شما اند. نابود باد فاسدان و ریاکاران که با استفاده از زور وزر، دین و مذهب خود را بالای ملت بیجارۀ کشور قبولانده اند و به آزار دیگراندیشان می چردازند واز کار و کردار شان شرمی ندارند.

غفران بدخشانی04.02.2013 - 22:56

 پیر تکسار* نوای دل مایان پرتو در دل شام، چو خورشید نمایان پرتو چشم بینای خراسان، نفس شعر و سرود جُبن و آشفتگی را نقطهء پایان پرتو * تکسار، قلهء در زادگاه پرتو نادری

نادر نورزائی04.02.2013 - 11:57

  فرهنگینان وجامعه ی مدنی کشور باید از استاد نادری، این فانوس ادب وفرهنگ کشور پشتیبانی بلا قید وشرط نمایند. امروز دزدان وقطاع الطریقان هم می گویند دزد را بگیرید.حاکمان نظام فرسوده وفاسد کرزی واطرافیان اش دیگر آنقدر چشم سفید شده اند که به فرهنگیان شناخته شده ی کشور هم احترام قایل نیستند. آیا آنها می توانند به حقوق و کرامت مردم کشور توجه داشته باشند؟ درود به استاد نادری عزیز وننگ وشرم باد بر حاکمان فاسد و ریاکار!
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



خراسان زمین