فرمان "کاه خوردن شیر"

٢٤ اسد (مرداد) ١٣٩١

رییس دلیر دولت حالیه یک زمانی فرموده بودند: "ما شیر هستم، آنها در لانۀ شیر دست نزنند، فقط آذوقه شیر را فراهم سازند." خارجی های بیچاره و انسان صفت دیدند که سیرکردن صد ها قلاده شیر، آنهم چنین شیر های ارشد و حریص، کاریست بس دشوار،  خواستند از همان جای که آمده بودند، دوباره بر گردند. چنین بود که آهنگ " بیا بریم به بلژیم ملا ناتو جان" کمپوز  شد و قرار است این آهنگ طی مراسمی در  یازده سپتمبر ٢٠١٤ بالای پل "غیرتان" به اجرا درآید. رییس جمهور که دید حالا در میــان کمیسیون ها، گله ها و تیم های پر تعداد شیرهای دولتی گیر افتاده است(به اضافه چند برادر ببر و رفیق روبا) و آنها هم طی این یازده سال بخاطر انکشاف شکم و یال خویش، تمام پوست و روده بازسازی را خورده اند، برای واقعاً سیر کردن این همه شیر چاره دیگری  نمی دید، جز فراخوان جلسه فوق العاده. 
شیران نظام حالا پا از جنگل شیشه یی شیرپور فراتر گذاشته و هوس صحرا نشینی به سر شان زده است، هرکدام میخواهد آرگاه و بارگاهی در دوبی و ابوظبی داشته باشد. وقتی رییس جمهور  غریو کشید که هر چه میکنید(فساد ثوابی) در وطن خودمان کنید و پول ها را بیرون نبرید، در واقع یک نوع دستور دالری بود برای شیران نر و ماده  تا دوباره به لانه  برگردند. اینها در  ملک بومی خویش از گرسنگی و بی آبی هراس داشتند، که مبادا در روز های سخت دو هزار و چهارده از فرط بی غذایی در بین انسان ها و آدم های فقیر تلف شوند. به همین جهت، و بخاطر آسوده خاطری و اطمینان شیران ارشد دولت، رییس قوای ثلاثه طی همان جلسه فوق العاده،  فرمان "کاه خوردن شیر" را صادر نمود:
"این را باید دشمن افغانستان بداند که افغانستان کاه خورده این قوت های خود را جور میکند. چه پول خارج باشد یا نباشد. "
 
رییس جمهور سر از فصل نو، به وزیر زراعت  ممکن است دستور دهد که دهاقین تشویق شوند به جای خشخاش، در مزارع آبی و للمی مملکت "کاه" بکارند؛ چرا که او با ابراز اینگونه جدیت بی سابقه، احتمالاً بمنظور کنترول شیران، تصمیم دارد بزرگترین باغ بین المللی وحش را احداث نماید. البته که سیرکردن این تعداد شیر  با دل و جگر داخلی و خون خارجی،  نه از توان ننۀ ناتو بر میآید، نه از دست پدر پنتاگون!

سرطان ١٣٩١







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



نجیب الله دهزاد