عملیات شبانه

٢١ حمل (فروردین) ١٣٩١

مردم افغانستان و شماری از نهادهای این کشور از شنیدن خبر"توقف عملیات شبانه" شوکه شدند؛ بسیاری ها مشخصاً نمیدانستند که منظور از کدام نوع "عملیات شبانه" است؛ کماندویی یا کاندومی!

ریاست صحت باروری در زمینه واکنشی نشان نداد؛ اما نرس ها و پزشکان زایشگاه های افغانستان، از طرح این استراتیژی استقبال نموده و برای خودشان اوقات بیکاری بیشتر آرزو نمودند.

روسای شهرداری ها نیز با تدویر جلسات فوق العاده، از این پالیسی پشتیبانی نموده و گفته بودند با توقف عملیات شبانه، حالا آنها قادر خواهند شد، در نتیجۀ کاهش جمعیت، سیستم و خدمات شهری را به نحو احسن به مردم مشخص افغانستان برسانند.

اتحادیه هوتلداران طی بیانیۀ تأسف بار، از کاهش محافل سالگره، نامزدی، عروسی، و ختنه سوری در هوتل های گرانقیمت شهر خبر داد.  

شانس تقلیل درآمد داکتران ولادی- نسایی نیز تا نود و نه فیصد بالا رفت.  

پس از نشر  نگرانی مردم در رسانه ها، حکومت افغانستان فوراً دست بکار شد و ضمن پوزش، از مردم خواست که در زمینه زاد و ولد ملی تشویش نداشته باشند؛ زیرا هدف آنها از "توقف عملیات شبانه"، همان حملات نظامی است که توسط کماندوهای ناتو بالای مکتب سوزان کودک کش صورت میگرفت و خوشبختانه اجرای این عملیات حالا به نیروهای افغان واگذار گردیده است.   

بعد از رفع سؤتفاهم،  اضطراب مردم اندکی فروکشید؛ اما همسایه شناسان  بدین باورند که در هر صورت؛ چه توقف عملیات "شبانه نظامی"و یا "شبانه ملکی"، این استراتیژی منجر به افزایش نفوذ پاکستان و کاهش نفوس افغانستان خواهد شد!

حمل- ١٣٩١







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

محمد یاسین11.04.2012 - 11:23

 ماشاالله در بحر ایروتیک هم قلم طنز تان کوتاه نیست

کامران11.04.2012 - 04:39

 عالیست

کرام الدین 11.04.2012 - 04:19

 مطالب جالب را مینوسید! توقف عملیات شبانه باید مشخصتر صحبت میشد. تا همچو سوءتفاهم رخ نمیداد. در رابطه به عملیات شبانه ملکی من ام خیلی نگرانم که آینده کشور مثل افغانستان در زیری نفوذ کشورهای همسایه شناسان فرو خواهد رفت. از سوی دیگر عملیات نظامی حالا به دست خود افغان ها است. اگر آنوقت 10 نفر کشته میشود حالا 20 اتمآ کشته خواهید شد. شاید توقف عملیات ام صورت گیرد. تشکر
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



نجیب الله دهزاد